ممکن است شما هم تجربه زرد شدن برگ های گیاه پرنده خود را داشته باشید. به طور کلی نگهداری از حیوانات خانگی کار بسیار آسانی است. با سایت خبری پارت نیوز همراه باشید.

علت زرد شدن برگ های گلبرگ چیست؟

گل و گیاه پتوس یک گیاه داخلی زیبا است که بسیاری از افراد در داخل خانه می رویند. یکی از دلایل زرد شدن برگ های گلبرگ به دلیل نور است که در مطلب زیر برای شما توضیح داده ایم.

همه ما می دانیم که پتوس نیاز به مراقبت خاصی ندارد و در هر فصلی می تواند سبز و زیبا به نظر برسد. همانطور که در بالا ذکر شد، زرد شدن برگ های خروس به دلایل مختلفی رخ می دهد که در ادامه به طور جداگانه به آن ها پرداخته می شود. صبح.

اثرات آبیاری بیش از حد برای پتوس

یکی از شایع ترین دلایل زرد شدن گیاه پتوس آبیاری نامناسب این گیاه است، آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه این گیاه می شود که تاثیر زیادی در کاهش جذب مواد لازم گیاهی دارد.

کاهش جذب مواد آلی مورد نیاز گیاه باعث زرد شدن برگ های پاتوس می شود. اگر به تازگی گل پاتوس خود را تهیه کرده اید، حتما آن را به صورت خام خشک کنید.

نکته: کم آبی و خشک شدن خاک گیاه نیز بر زرد شدن برگ های پتوس تأثیر زیادی دارد.

گلبرگ های زرد به دلیل نور نامناسب

قرار دادن پتوس در زیر نور مستقیم خورشید نیز چیزی است که باید به آن توجه کنید. پتوس به طور کلی به نور بسیار کمی نیاز دارد و قرار دادن آن در نور مستقیم می تواند باعث سوختگی و زرد شدن برگ های پتوس شود.

بهترین مکان برای نگهداری این گیاه کنار پنجره است تا گیاه فرش در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.

بیماری قارچی گیاهان پتوس

مراقبت نادرست از گیاهان پتوس می تواند منجر به ایجاد بیماری های قارچی در گیاهان شما بخصوص در گیاهان پتوس سیاه شود که می تواند تأثیر بسزایی در زرد شدن برگ های پتوس داشته باشد. معمولاً علت اصلی این بیماری های قارچی در خاک گیاهان آبیاری نامناسب است که حتی می تواند باعث مرگ گیاه شود.

بهتر است بدانید که نکاتی برای نگهداری از پتوس سیاه وجود دارد و می توانید با کلیک بر روی شرایط مراقبت از پتوس سیاه اطلاعات کاملی در مورد نحوه نگهداری از پتوس سیاه به دست آورید.

زرد برگهای پیر درخت است

به عنوان یک قاعده، برگ های مسن تر همه گیاهان به مرور زمان زرد می شوند و بهتر است زرد شدن برگ ها در قسمت پایین ساقه مشاهده شود، زیرا این امر در پاییز بهتر دیده می شود. این کاملا طبیعی است که درخت موز در هنگام خشک شدن رشد کند. می توانید برگ های زرد گیاه خود را به طور کامل حذف کنید.

چه دمایی از زرد شدن برگهای گلبرگ جلوگیری می کند؟

بهتر است بدانید که دما می تواند نقش موثری در رشد و نمو همه گیاهان شما از جمله پتوس داشته باشد، بهترین دما برای نگهداری از گل پتوس بین 18 تا 29 درجه سانتی گراد است. توجه داشته باشید که نگهداری پتوس در دمای بالاتر یا کمتر از دمای تعیین شده می تواند به گیاه شما آسیب برساند و باعث زرد شدن و خشک شدن برگ ها شود.

اثرات تغذیه ای گیاهان پتا برگ

کمبود مواد مغذی مورد نیاز گیاهان پتوس می تواند مشکلات زیادی را برای گیاه شما ایجاد کند که مهم ترین آنها زرد شدن برگ های پتوس است. همه گیاهان به عناصری مانند فسفر، پتاسیم، نیتروژن، آهن، بور، مس، کلسیم و ... نیاز دارند که با کودهای مناسب گیاهی قابل تامین است.

بهتر است از مصرف کود مناسب گیاه خود غافل نشوید و هر ماه به قیمت گیاه خود با کود مایع و موارد دیگر توجه کنید.

چگونه از زرد شدن برگ های گیاه چیت جلوگیری کنیم؟

همانطور که در متن ذکر شد، دلایل زیادی برای زرد شدن برگ های جنین وجود دارد.

این گیاه را زیاد آبیاری نکنید.

سطل کمپوست را خالی کنید.

روی، آهن، فسفر، نیتروژن، پتاسیم و غیره از کودهای موجود استفاده کنید.

گیاه را در مکانی با نور کافی قرار دهید.

از حشره کش و حشره کش استفاده کنید.

خلاصه

امروزه یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در نگهداری از گیاه پتوس با آن مواجه هستند زرد شدن برگ های این گیاه است.