ورق فلزی نوعی ورق است که دارای فلزی نامرئی و قابل انعطاف است. به همین دلیل بازتاب نور از آن بسیار کم است. فرش های برقی فرش با بافت سطح 2B ساخته شده اند. قیمت ورق فولادی به دلیل تمیزی کمتر نسبت به سایر ورق های فولادی ارزان تر است.

نورد گرم اولین بار در تولید ورق های فولادی ضد زنگ مات استفاده شد. سپس رنگ ورق با بازپخت و شستشو با اسید خاکستری می شود. فرآیند نورد سرد در نهایت سطح ورق فولادی خاکستری را کاملا مات می کند. این فرآیند به فولاد سطحی می دهد که نور بسیار کمی را منعکس می کند.

بر خلاف فولاد براق مهفا که در واقع براق و بسیار بازتابنده است، ورق فولادی مات در مناطق تزئینی استفاده می شود، برای استفاده در مناطقی که نیازی به ظاهر زیبا و براق ندارند یا نور زیادی را منعکس نمی کنند، ترجیح داده می شود. .

ورق های فولادی مات را می توان از درجه های مختلف فولاد تولید کرد. بنابراین، در بازار ورق، کسانی هستند که می کنند و کسانی که نمی کنند. برخی از کشورهای آسیای شرقی و آفریقای جنوبی نیز آن را تولید می کنند. این محصول معمولاً به صورت رول تولید می شود و سپس بسته به کاربرد به ابعاد دلخواه برش داده می شود.

انواع ورق فولادی مات

ورق های فلزی برس خورده را می توان از گریدهای مختلف تولید کرد و به دو دسته تقسیم می شوند:

یک ورق فولادی مات تهیه کنید

400 ورق فولادی ضد زنگ یا برس خورده با خاصیت مغناطیسی که با انجام عملیات روی سطح ورق های فولادی ضد زنگ به دست می آید.

-

ورق e-re-steel Musa Yukutata

ورق های فولادی مات بدون خاصیت مغناطیسی و فرآیند خاکستری را فولاد درجه 300 و فولاد ضد زنگ می نامند. یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین گریدهای ورق فولادی گرید 304 می باشد. انواع ورق های فولادی مات را می توان از نظر ابعاد یا ضخامت و سایر مشخصات آلیاژی یا بافتی متمایز کرد.

به عنوان مثال ورق های 100 در 200 سانتی متر، 125 در 250 سانتی متر و 122 در 244 سانتی متر در بازار موجود است. سایز یکی از عواملی است که بر قیمت ورق فولادی برس خورده تاثیر می گذارد.

با استفاده از ورق

ورق فولادی برس خورده چیست؟

ورق استیل مات کاربردهای فراوان و متنوعی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

مواد شیمیایی و تجهیزات پردازش دارویی

تولید تجهیزات لباسشویی و خشکشویی

تولید یخچال و فریزر صنعتی و تجهیزات برودتی

تولید تجهیزات لوله کشی

ساخت اجاق گاز

تولید تابلوهای دکوراتیو.

پنل های خورشیدی

تولید غلطک های کاربردی در صنعت کاغذ

تولید تجهیزات مرتبط با فاضلاب

پرکاربردترین گریدهای ورق فولادی مات

رایج ترین مارک های مورد استفاده ورق فولادی مات:

فولاد روکش شده 304

این یک نوع فولاد با سطح مات است. سطح خاک رس به این معنی است که ترکیبی خشک و آرام دارد. فولاد 304 دارای خواص ضد خوردگی، مقاومت در برابر خوردگی و انعکاس نور کمتری نسبت به سطوح صیقلی است.

ورق استیل 316 مات

درست مانند فولاد مات 304، سطح آن نیز مات است. با این حال، با تفاوت در ترکیب شیمیایی، این نوع فولاد خواص ضد خوردگی بهبود یافته است. صفحه مات 316 برای استفاده در بسترهای آب شور (مانند دریا) و تولید شیرآلات، کارخانه های کاغذسازی، صنایع شیمیایی، حمل و نقل به کشورهای حاشیه جنوبی خزاندر (خلیج فارس) و ... مناسب است.

مات باجا 430

همچنین یک صفحه فولادی با روکش مات وجود دارد. اما در مقایسه با صفحات فولادی 304 و 316، این نوع ورق از ویژگی های خوردگی و زنگ زدگی کمتری برخوردار است. بنابراین ورق فولادی 430 عموماً کمتر از آب شور و در صنایعی مانند صنایع غذایی، تجهیزات آشپزخانه، تجهیزات پزشکی، صنایع الکترونیک، خودروسازی و ... استفاده می شود.