مزایا و معایب همه اینها چیست؟ این سوالی است که برخی از مشتریان و کاربران گاهی با متخصصان نمایندگی های تعمیرات همه کاره در میان می گذارند. این سوال مخصوصا برای کاربرانی مطرح می شود که قصد خرید این دستگاه را دارند اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته اند. قبل از اینکه به مزایا و معایب All-in-One نگاه کنیم، باید بدانیم که این دستگاه نسبتا جدید به سرعت جایگزین کامپیوترهای قدیمی خواهد شد.

شاید در آینده ای نه چندان دور دیگر خبری از بازار چمدان های بزرگ و قطعات تقلبی نباشد و همه اینها انتخاب اول همه کاربران خانگی، کارمندان و ... باشد. گزارش های دریافتی نشان می دهد که در 5 سال گذشته رایانه های All-In-One توانسته اند قدرت برند خود را به اثبات برسانند و فروش خوبی داشته باشند. این زمانی است که بازار فروش رایانه های شخصی کاهش کلی تقاضا را تجربه کرده است. همه اینها ثابت می کند که در جمع بندی مزایا و معایب آل این وان، قطعاً ویژگی های مثبت این دستگاه بیشتر از ویژگی های منفی خواهد بود.

مزایا و معایب آل این وان و بررسی ظاهر و کاربرد آن

از نظر نمایندگی رسمی ایسوس ، All in One یک دستگاه میانی بین رایانه شخصی و لپ تاپ است. فشرده بودن و چیدمان قطعات سخت افزاری در یک بدنه کوچک، دستگاه All-in-One را شبیه به لپ تاپ می کند و ظاهر و بدنه آن شبیه کامپیوترهای رومیزی است. با این دستگاه ها، محفظه های قدیمی حذف می شوند و همه چیز در مانیتور تعبیه می شود. اساساً AIO ها را نمی توان لپ تاپ، تبلت یا دسکتاپ نامید. می توان آن را یک مانیتور LCD با قابلیت های PC در نظر گرفت.

اکثر سیستم های همه کاره دارای صفحه نمایش لمسی هستند و به جای یک بلندگوی مجزا، یک بلندگوی داخلی قدرتمند دارند. همه این حمام ها دارای وب کم و همچنین پورت USB و HDMI هستند. امروزه تقاضا برای این محصول بسیاری از تولیدکنندگان کامپیوتر را مجبور کرده است که به تولید این محصول روی آورند و با افزایش ظرفیت خود، رقابت را در بازار مدیریت کنند. با این حال، مزایا و معایب یک مونوبلاک به طور قابل توجهی کاربران را به خرید آن ترغیب می کند.

مزایای آل این وان چیست؟

کارشناسان ما در هر تعمیرگاهی توانسته اند با بررسی بسیاری از لوازم خانگی، مزایا و معایب هر شیر آب را ارائه و خلاصه کنند. تحقیق در مورد مزایا و معایب این دوش همه کاره به شما این امکان را می دهد که در صورت نیاز به این دستگاه با دانش و درک بیشتری آماده شوید. بخش اول مزایای All-in-One را فهرست می کند:

همه این حمام ها می توانند تا 86 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند. (برای این دستگاه به مبدل یا آداپتور برق نیاز است.) این دستگاه با دو عنصر فشردگی و آراستگی طراحی شده است، بنابراین طراحی کارآمد و ارگونومیکی دارد. این وان ها بسته به نوع دستگاه دارای چندین پورت ورودی و خروجی هستند، این دستگاه ها دارای کیفیت تصویر عالی، فول اچ دی و قابل نصب بر روی دیوار می باشند. این دستگاه با توجه به نوع کاربری دارای مشخصات جهانی بوده و با توجه به ابزار، کیفیت و تکنولوژی به کار رفته در آنها مقرون به صرفه می باشد.

_ امکان ارتقاء برخی از قطعات مانند هارد دیسک، رم و پردازنده در All-In-O وجود دارد. آل این وان دارای پنلی با طراحی ارگونومیک، زیبا و کاربردی است. در نهایت در بررسی مزایا و معایب همه در یک به این نکته رسیدیم که حذف سیم های زیاد و اضافی از اطراف دستگاه به عنوان مثال جایی که ماوس و کیبورد بی سیم هستند مکانیزم خاصی به این دستگاه بخشیده است. داشتن صفحه نمایش لمسی بزرگ از 18 اینچ تا 27 اینچ با قابلیت تک لمسی و چند لمسی (MULTI TOUCH OR SINGLE TOUCH) از دیگر ویژگی های فوق العاده این دستگاه است.

معایب همه اینها چیست؟

ضعیف ترین دستگاه با توجه به قیمت خریدش.

همه اینها سریعتر از رایانه های خانگی منسوخ می شوند.

با بررسی مزایا و معایب آل این وان به این نتیجه خواهید رسید که امکان به روز رسانی رم و حافظه داخلی محدودیتی دارد.

در تمامی این کامیون ها اگر یک قسمت از کامپیوتر مشکل داشته باشد سایر قسمت ها نیز دچار مشکل می شوند.

همه رایانه ها دارای بخشی به نام BGA (یا آرایه توپی گرید) هستند که در واقع اجزای مادربرد را به یکدیگر متصل می کند و تراشه ها را روی آن قرار می دهد. این قطعه در واقع به مادربرد متصل است و توسط کاربر قابل تعویض نیست. در نتیجه ممکن است پردازنده ای که می خواهید در کامپیوتر خود نصب کنید با BGA سیستم شما سازگار نباشد و متاسفانه راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.

لازم به ذکر است که هزینه تعمیر این دستگاه چندین برابر کامپیوترهای معمولی است.

تعمیر همه کاره

تعمیر آل این وان نیز با تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر متفاوت است. کامپیوترهای چند منظوره همیشه در معرض آسیب و ضربه هستند زیرا قطعات داخلی آنها نزدیک به یکدیگر قرار می گیرند. زیبایی این وان ها تعمیر آنها را کمی سخت می کند. به طور طبیعی، آنها گران تر از تعمیر رایانه های رومیزی هستند. خرابی مادربرد، نداشتن تصویر روی مانیتور، توقف صدای همه کاره، کار نکردن فن، خرابی کارت گرافیک، روشن نشدن دستگاه و مشکلات منبع تغذیه آل این وان می تواند یکی از این موارد باشد. مهمترین مشکلات جامع

در صورت بروز هر یک از این مشکلات، تکنسین های نمایندگی کامپیوتر همه کاره دستگاه را به دقت بررسی کرده و با عیب یابی قطعات، قطعات آسیب دیده را تعمیر می کنند. با وجود مزایا و معایب آل این وان، تعمیر این آل این وان می‌تواند کمی پیچیده‌تر و زمان‌برتر از رایانه رومیزی باشد. همچنین تعمیرات ال این وان تخصصی تر از تعمیرات خانگی است.