اگر خانم خوبی هستید، می دانید که آشپزخانه فقط محلی برای آشپزی نیست! بلکه جایی است که شما زندگی می کنید و بیشتر وقت خود را می گذرانید. به همین دلیل است که باید تجهیزات مناسب داشته باشید. غذاهایی که با سهولت و راحتی تهیه می شوند، لذت بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. فرهای مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام عملکردهای متفاوتی دارند. هنگام خرید بهترین مدل گازی باید دو نقطه را با یک گلوله مشخص کنید! زیرا برای خرید یک اجاق کاملا مجهز، شما باید آشپزی کنید و زندگی کنید.

برای کاهش هزینه ها و بهبود عملکرد دستگاه باید چندین نکته را در هنگام خرید در نظر بگیرید. اگر قصد خرید اجاق گاز توکار را دارید بهتر است به مدل های مختلف موجود در بازار نگاهی بیندازید و بر اساس مشاوره ای که در سایت می دهیم تصمیم نهایی خود را برای خرید بگیرید تا بهترین آن را بیابید.

بخاری گازی نصب شده چیست؟

فرهای مبله رایج ترین و قدیمی ترین نوع فر هستند. فرهای مبله نیز در دو نوع فر و یک فر در بازار موجود است و نسبت به مدل های دیگر فر گازی فضای بیشتری را اشغال می کند. آشپزخانه مبله با اجاق گاز و فر. گاز روی آن معمولاً پنج شعله است و شعله وسط آن که بزرگتر از شعله های دیگر است معمولاً به شعله پلوپز معروف است. اجاق گاز مبله یکی از رایج ترین انتخاب ها برای خرید اجاق گاز در ایران است. با وجود قدیمی بودن این سبک، گاز به دلیل سهولت استفاده و ماندگاری بالا همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

چی بخرم؟

برای انتخاب و خرید بهترین مدل باید نکات و ویژگی های یک میز خوب را بدانید و سپس مدل میز تحریر را متناسب با بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید اجاق گاز مجهز

مکان از هر چیزی مهمتر است!

وقتی فضایی برای ذخیره گاز در آشپزخانه وجود ندارد، نمی توانید گاز مجهزی تهیه کنید زیرا این دستگاه با فرمت نسبتا بزرگ و اندازه بزرگ مناسب شما نیست. بنابراین قبل از خرید اجاق گاز، وضعیت گاز را به خوبی اندازه گیری کنید و مقداری فضای اضافی را برای نصب و جابجایی دستگاه در نظر بگیرید.

اهمیت تعداد جرقه های گاز

بسته به اندازه آشپزخانه و کابینت و همچنین تعداد افراد خانواده، تعداد شومینه ها را انتخاب کنید. دو سه موتور برای خانواده های کوچک کافی است و 5-6 موتور لازم نیست. یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب اجاق گاز مناسب، گرمای اجاق گاز است که باید نسبت به سایر اجاق ها بهتر باشد. . زیرا نماینده بوش در ایران بیشتر غذای پخته شده در این آتش قرار می گیرد.

اهمیت جنسیت برای برده گاز مجهز

کوره های عمودی اغلب با بدنه فولادی فروخته می شوند. در مدل های استیل سطح و جنس بدنه فولادی است اما در برخی مدل ها رویه گاز فولادی و بدنه با لعاب پوشانده شده است. اگر این دو نوع بخاری گازی را با هم مقایسه کنیم، می توان گفت که انواع استیل در برابر ضربه و رطوبت بسیار مقاوم هستند. ناگفته نماند که روکش مینا به راحتی تمیز می شود و کار شما را آسان می کند.

مواد قاب اجاق گاز

جنس نخ باید به گونه ای باشد که در دمای بالا آسیبی به آن وارد نشود. بنابراین توری فولادی یا آهنی بهترین انتخاب است. علاوه بر این، برای حفظ تعادل توری و نگه داشتن راحت ظروف غذا، بهتر است از تورهای سنگین استفاده کنید.

وجود نورپردازی خودکار

فندک اتوماتیک یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید گاز مبلمان مورد نظر خود باید به آن توجه کنید. فندک های اتوماتیک با فشار یک دکمه روشن می شوند و فندک های دستی را حذف می کنند. البته این ویژگی برای همه مدل ها صدق نمی کند اما توصیه می شود مدل فندکی بخرید زیرا تفاوت قیمت مدل بدون فندک زیاد است.

نقش ترموکوپل در راکتور گاز چیست؟

مدل های جدیدتر از سیستم ترموکوپلی استفاده می کنند که به طور خودکار جریان گاز را با خاموش شدن شعله قطع می کند. برای جلوگیری از انتشار گاز و آتش سوزی هنگام خرید دستگاه به یاد داشته باشید که امنیت دستگاه بسیار مهم است. حتما فر با ترموکوپل بخرید. زیرا همیشه احتمال خاموش شدن ناگهانی گاز در آشپزخانه وجود دارد.

حضور در صفحه نمایش

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید وجود صفحه نمایش برای تنظیم زمان و فعال شدن زنگ آشپزی است. این باید در حین پخت به کاربر اطلاع داده شود. در برخی از مدل ها بسته به تجهیزاتی که در آن گنجانده شده است، چراغی در فر قرار داده می شود که نحوه چرخش مرغ را نشان می دهد. پخت به موقع به دو دلیل مهم است: جلوگیری از سوختن غذا و حفظ انرژی. بنابراین داشتن صفحه نمایش و دستگاه کنترل آشپزی گزینه مناسبی محسوب می شود.

مواد سر شعله را فراموش نکنید!

یکی از موارد مهم در خرید اجاق گاز مواد به کار رفته در تولید ماشین آتش نشانی است که برای گسترش آتش و جلوگیری از بازگشت آن به لوله استفاده می شود. نوع و طرح آتش در مصرف و میزان حرارت پخش شده روی صفحه تاثیر بسزایی دارد.

کیفیت و استانداردها در اولویت خرید گاز هستند.

در انتخاب بهترین مدل گازسوز به این نکته توجه داشته باشید که این وسیله یکی از لوازم آشپزخانه نمایندگی تعمیر اجاق گاز مبله بوش به حساب می آید و ساعت های زیادی با آن مشغول خواهید بود پس بهتر است در انتخاب گاز از برندهای معروف خرید کنید. . به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید. به علامت استاندارد و گاز استفاده شده برای فر توجه کنید. زیرا طراحی خاص شومینه گازی به یکی از پرهزینه ترین راه ها گاز کمتری تولید می کند و در عین حال حرارتی برابر با کارآمدترین راه تامین می کند.