100 گرم

پینتو گره 150 گرم

دال 150 گرام

پیاز 500 گرم

خاکستر گیاه 1.5 کیلوگرم

سیر 1 بوته

آش آشی 200 گرم

پنیر کوتاژ 1 فنجان

2 تکه گوشت

نعنا 5 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

زردچوبه و روغن قهوه

طرز تهیه سوپ غذاهای دریایی آسان

اولین گام

برای تهیه آش رشته لذیذ ابتدا از شب قبل نخود و لوبیا را در ظرفی آب می ریزیم و خوب خیس می کنیم. برای از بین بردن کامل تورم حبوبات، بهتر است هر چند ساعت یکبار آب کاسه را عوض کنید.

فاز دیگر

در این مرحله سبزیجات را بشویید و در ظرف مناسبی بریزید. سپس 8 پیمانه آب اضافه کنید و قابلمه را حرارت دهید تا حدود یک ساعت نخود و حبوبات پخته و نرم شوند.

سطح سوم

بعد از یک ساعت سبزی ها را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس عدس ها را خوب شسته سپس به قابلمه اضافه می کنیم. بعد از افزودن سبزی درب قابلمه را نمی بندیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را تکه تکه می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس پیاز را با کمی فلفل سیاه و زردچوبه خوب تفت دهید تا قهوه ای طلایی شود سپس آن را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله پنجم

سیر را به صورت نگینی خرد کنید و در تابه ای با کمی روغن بریزید و تفت دهید تا طلایی شود سپس از ماهیتابه خارج کنید. در مرحله بعد مقداری روغن به تابه اضافه کنید.

قدم ششم

سرخ کنید تا نعنا کمی تیره شود. بعد سیر داغ و نعناع داغ و پیاز داغ را برای تزیین کنار می گذاریم و بقیه مواد را به قابلمه اضافه می کنیم و با بقیه مواد مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با دست مواد گوشتی را پودر کرده و به تابه اضافه می کنیم و بعد از آن آب گوشت به آرامی گرم می شود. بعد از 30 دقیقه رشته ها را با دست خرد کرده و به سوپ اضافه کنید.

مرحله هشتم

بعد از جا افتادن و نرم شدن رشته پلو، نیمی از کشک را با کمی آب جوش کم کنید و به قابلمه اضافه کنید. در نهایت پس از صبر، سوپ را در ظرف مورد نظرتان بریزید و با نعنا داغ، پیاز داغ، سیر داغ و پنیر تزیین کنید.
رفرنس مقاله: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-آش-رشته-ایرانی/