آیا تا به حال به ترکیب اولیه لوازم آرایشی خود توجه کرده اید؟ جالب است بدانید که در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی، روغن های ارگانیک و طبیعی با درصد بالا مواد اولیه با کیفیت ترین محصولات هستند. انواع لوسیون‌ها، سرم‌های مو، اسکراب‌ها، رژ لب‌ها و حتی سایه‌های چشم و خط چشم‌هایی که هر روز استفاده می‌کنید حاوی فرمولاسیون‌های ارگانیک بر پایه روغن هستند.

روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن ماکادمیا و غیره. نام‌های معروفی هستند و همه ما آن‌ها را می‌شناسیم و از خواص بی‌شمار و طیف وسیعی از کاربردهای آن‌ها آگاه هستیم. اما امروزه نام روغن کرچک بیش از هر زمان دیگری در تولید محصولات جدید و به روز در صنعت زیبایی بر سر زبان ها افتاده است. روغنی طبیعی با خواص فوق العاده که به لطف تحقیقات اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

نفت مصادره چیست؟

روغن کرچک روغن کرچک است که استخراج و استفاده از آن قدمتی چند هزار ساله دارد. روغن کرچک از یک میوه گرمسیری به نام Ricinus communis در طی فرآیند استخراج روغن استخراج می شود. دانه های این میوه به نام کرچک و حاوی آنزیم ریسین است. ریسین یک آنزیم سمی است که می تواند با مکانیسم های بدن تداخل داشته باشد. اما در طی فرآیند ساخت روغن کرچک، دانه های این میوه حرارت زیادی را پشت سر می گذارند و آنزیم ریسین کاملاً غیر فعال می شود.

با تاریخچه استفاده از روغن کرچک آشنا شوید

تاریخچه استفاده از روغن این میوه استوایی به مصر باستان برمی گردد. این روغن به عنوان سوخت لامپ در مصر استفاده می شد. همچنین به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری هایی مانند سوختگی و عفونت چشم و حتی برای تحریک زایمان و انقباض ماهیچه های رحم استفاده شده است.

اما امروزه شاهد تغییر عظیمی در استفاده از روغن کرچک هستیم. برای همه چیز از درمان های طبیعی برای یبوست گرفته تا درمان مشکلات پوستی و تقویت مو استفاده می شود. دلیل اصلی محبوبیت این روغن در جهان، خواص قدرتمند آن است.

روغن کرچک در محصولات زیبایی

با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات گسترده در مورد خواص و کارایی روغن کرچک، امروزه شاهد استفاده روزافزون از این روغن در محصولات آرایشی و بهداشتی مختلف مانند شامپوها، لوسیون های مرطوب کننده و غیره هستیم. اثرات مثبت استفاده از روغن کرچک برای پوست و مو از دستور العمل های خانگی به صنعت زیبایی پیشرفته رسیده است.

روغن کرچک در محصولات زیبایی

خواص روغن کرچک برای مو

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت روغن کرچک و گسترش استفاده از آن در محصولات آرایشی، تاثیر این روغن بر افزایش رشد مو است. روغن کرچک فواید زیادی برای تقویت، تغذیه و رشد موهای سر و ابرو دارد. اما جالب است بدانید که بر خلاف تصور رایج، این روغن به تنهایی نمی تواند باعث رشد مو شود. از طرفی روغن کرچک از مو و پوست سر محافظت می کند و شرایط سالمی را برای رشد مو فراهم می کند.

تغذیه و تقویت تارهای مو

روغن کرچک نیازهای تغذیه ای فولیکول ها و فولیکول های مو را دارد. کرچک ها بسیار مغذی هستند و حاوی ترکیبی قوی از ویتامین ها، پروتئین ها، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها هستند. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از شرکت ها و مراکز تحقیقاتی صنعت زیبایی استفاده از این روغن را به عنوان یک روش عالی برای تغذیه پوست سر و تقویت رشد مو در نظر می گیرند.

کاهش و کنترل ریزش مو

ساختار تغذیه ای روغن کرچک نیازهای تغذیه ای فولیکول های مو را تامین می کند. مواد آنتی اکسیدانی موجود در این روغن طبیعی باعث بهبود گردش خون در پوست سر شده و از فعالیت رادیکال های آزاد بر روی پوست جلوگیری می کند. روغن کرچک به طور جامع از موهای شما حمایت می کند و از آسیب های محیطی و داخلی که بر سلامت ریشه و ساقه مو تأثیر می گذارد جلوگیری می کند. این امر باعث رشد مجدد مو شده و از ریزش بیش از حد مو جلوگیری می کند.

روغن کرچک

مراقبت از پوست سر

خواص روغن کرچک به رفع نیازهای غذایی و تقویت رشد مو محدود نمی شود. این روغن شگفت انگیز در برابر باکتری ها و ویروس ها نیز بسیار قدرتمند است. خواص ضد باکتریایی روغن کرچک با رشد باکتری ها در پوست سر مبارزه می کند و از مشکلاتی مانند عفونت های قارچی جلوگیری می کند. روغن کرچک همچنین از التهاب، قرمزی و حساسیت پوست سر جلوگیری می کند.

از تحریک پوست جلوگیری کنید

پوسته پوسته شدن پوست سر احتمالا یکی از مشکلات رایجی است که همه ما آن را تجربه می کنیم. به دلیل خشکی و کمبود رطوبت، پوست سر پوسته پوسته می شود. روغن کرچک قدرت مرطوب کنندگی و آبرسانی بسیار بالایی دارد و بدون چربی دادن به مو و پوست سر، رطوبت لازم را به پوست سر و فولیکول ها می رساند و از شوره سر محافظت می کند.

به موها درخشندگی و سلامتی می بخشد

روغن کرچک سرشار از اسید ریسینولئیک است. این ماده گردش خون را در سطح سلولی بهبود می بخشد و منجر به تغذیه کامل فولیکول و کوتیکول مو می شود. علاوه بر فولیکول، کوتیکول و ساقه مو را نیز تقویت می کند. همانطور که در بالا ذکر شد، روغن کرچک قدرت مرطوب کنندگی بالایی دارد. این روغن به عمق کوتیکول ها نفوذ می کند، ساختار کراتینه آنها را بازسازی می کند و رطوبت لازم را برای فیبر مو فراهم می کند.

استفاده از روغن کرچک رطوبت و درخشندگی فوق العاده ای به ساقه مو می دهد و از خشکی، شکنندگی و آسیب مو جلوگیری می کند. مهمتر از همه، از شکافتن انتهای و ترک خوردن جلوگیری می کند.

محصولات تقویت کننده پوست را اضافه کنید

روغن کرچک نفوذ بالایی دارد و به راحتی به ساختار کوتیکول و فولیکول مو نفوذ می کند و در نتیجه جذب سایر محصولات را افزایش می دهد. مطالعات روی اثربخشی روغن کرچک نشان داده است که این روغن در ترکیب با محصولات بهداشتی و مراقبتی، اثر هم افزایی فوق العاده ای دارد. این بدان معناست که میزان جذب سایر محصولات را افزایش می دهد، اثربخشی و نتایج آنها را افزایش می دهد و به حفظ سلامت و رشد موهای شما در طولانی مدت کمک می کند.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای مو

در حالی که درست است که روغن کرچک قدرت شگفت انگیزی برای افزایش رشد مو دارد، اما نباید از این روغن سوء استفاده کنید. استفاده زیاد از روغن کرچک اثربخشی این روغن تقویت کننده را افزایش نمی دهد، اما باعث افزایش چربی مو و نیاز به شستشو می شود.

برای استفاده از روغن کرچک، بهتر است با آزمایش پچ شروع کنید تا مطمئن شوید پوست و موهای شما به روغن حساس نیستند. اکثر متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که استفاده از روغن کرچک را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید.

برای استفاده صحیح از روغن کرچک مراحل زیر را دنبال کنید:

حرارت دادن روغن کرچک به آن نفوذ و استحکام بهتری می دهد. برای انجام این کار، می توانید روغن را قبل از استفاده به طور غیر مستقیم در یک حمام آب گرم کنید. برای راه حل راحت تر، کمی روغن را کف دست خود بریزید و دستان خود را به هم بمالید تا روغن گرم شود.

ابتدا نوک انگشتان خود را در ریشه موهای خود فرو کنید و روغن را به تمام پوست سر خود بمالید و آن را به داخل آن بمالید.

سپس، دستان خود را از انتهای موهای خود بگذرانید و روغن را به تمام موهای خود بمالید.

موهای خود را با یک حوله یا نایلون بپوشانید تا با رنگ موی خود مطابقت داشته باشد. این روش محیط پوست سر و مو را گرم می کند و اثربخشی روغن کرچک را افزایش می دهد.

اجازه دهید روغن به مدت حداقل 15 تا 20 دقیقه روی موهایتان بماند.

در مرحله آخر موهای خود را کاملا بشویید و بشویید.

استفاده از روغن کرچک برای ابرو و مژه

استفاده از روغن کرچک برای ابرو و مژه

خواص روغن مو به موهای شما محدود نمی شود. بسیاری از افراد از روغن ابرو برای تقویت ابروها و مژه های خود استفاده می کنند. مژه ها و ابروها نزدیک چشم هستند. بنابراین استفاده از محصولات مراقبتی و روغن ها در این زمینه بسیار حساس است.

برای استفاده صحیح و ایمن از روغن کرچک روی مژه و ابرو می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا پوست خود را با یک شوینده مناسب بشویید.

آرایش چشم و ابرو را کاملا بشویید.

یک سواب پنبه تمیز و ضد عفونی شده بردارید و مقدار کمی روغن کرچک بمالید.

پد روغن را به آرامی روی سطح مژه ها بمالید و مراقب باشید روغن وارد چشم ها نشود.

همین کار را با ابروهای خود انجام دهید.

خواص روغن کرچک برای پوست

خواص روغن کرچک فقط برای مو نیست، بلکه این روغن جادویی خواص زیادی برای پوست نیز دارد. روغن کرچک دارای خواص مرطوب کنندگی و تسکین دهنده قوی است و با انواع پوست های چرب، خشک، حساس و مختلط سازگار است.

پیشگیری از چین و چروک

روغن کرچک حاوی ذرات مغذی با انرژی و انرژی بالا است. این ذرات مغذی از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می کند. روغن کرچک رطوبت و آب لازم را به سلول های پوست می رساند و منافذ پوست را کاملا پر می کند. به مرور زمان خطوط ریز در نواحی مختلف پوست را از بین می برد.

وجود آنتی اکسیدان ها در این روغن مغذی باعث افزایش کارایی واکنش انتقال الکترون سلول های پوست می شود. در نتیجه میزان رادیکال های آزاد سلولی کاهش می یابد و واکنش های اکسیداسیون تنظیم می شود. این ترکیب از تحریک پوست از پیری سلول های پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

کاهش بافت و التهاب

روغن کرچک حاوی ترکیبات ضد التهابی است و دارای قدرت تسکین دهنده است. این روغن از واکنش های آلرژیک و حساسیت پوستی جلوگیری می کند. خاصیت ضد التهابی روغن کرچک از قرمزی و تحریک پوست جلوگیری می کند و پوستی نرم و سالم به شما می دهد.

این روغن در درمان و التیام علائم بیماری های پوستی مانند اگزما، درماتیت و پسوریازیس بسیار موثر است.

ادامه پست:https://exirchemi.com/product/peg-40/