ایتالیایی

تاریخچه تولید بخاری برقی به زمانی برمی گردد که برق اختراع شد. در ابتدا با استفاده از یک فلز قوی و ایجاد حرارت ساطع شده از آن. اولین دستگاه گرمایش الکتریکی ظاهر شد. اما پس از مدتی و تغییرات عمده، بخاری های برقی به شکل فعلی خود نزدیک شدند. بخاری برقی معمولاً از یک عنصر مرکزی تشکیل شده است که حول یک آجر یا سنگ جامد می چرخد ​​و از مقاومت ایجاد شده در جریان الکتریکی در المنت گرما تولید می کند. این گرما توسط آجر نسوز تشدید شده و گرمای بیشتری از خود ساطع می کند. این توضیح مختصری در مورد عملکرد کامل یک بخاری برقی ساده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت و همچنین ویژگی هایی که امروز به آن اضافه شده است.

ساختار کلی بخاری برقی

عنصر:

المان یک مقاومت سیمی است که به دور سرامیک یا آجر نسوز پیچیده می شود و وقتی جریان الکتریکی از آن عبور می کند گرما تولید می کند. جنس این نوع مقاومت کرم نیکل یا کرم آلومینیوم است و با ظرفیت های مختلف 500 وات، 1000 وات، 1500 وات و در سایزهای 20، 25 و 30 سانتی متری در بازار موجود است. هنگام تعویض یک مقاومت علاوه بر توان، طول آن را نیز باید در نظر گرفت.

عایق بین المنت و بدنه:

قسمت دیگری که عملکرد بخاری برقی را بررسی می کند عایق بین المنت و بدنه است که یک نقطه بحرانی است. این عایق چینی برای نصب پایه المنت بر روی صفحه بخاری استفاده می شود و علاوه بر عایق بودن، مقاومت حرارتی خوبی نیز دارد.

او:

بدنه بخاری برقی معمولاً فلزی است. زیرا بهتر از ظروف پلاستیکی یا لاستیکی می تواند گرما را تحمل کند. به دلیل فلزی بودن بدنه و برای اطمینان از ایمنی برق گرفتگی، وسیله ای برای اتصال بخاری استفاده می شود. از آن جمله می توان به استفاده از سرامیک و چینی به عنوان عایق پایانه های ارتباطی و استفاده از لاک به عنوان محافظ پوشش اشاره کرد. لاک معمولاً از الیاف مقاوم در برابر آتش ساخته می شود و مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد.

کلید:

کلید این دستگاه الکترونیکی با سایر وسایل الکترونیکی متفاوت است و به همین دلیل تاثیر بسزایی در بخاری برقی و استفاده از آن دارد. کلید گرمایش برقی در دو نوع ساده و سبک تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. این کلیدها معمولا آمپراژ بالایی دارند و این به دلیل استفاده زیاد از بخاری است. تعداد بخاری ها به تعداد عناصر بستگی دارد. بخاری های سه عنصری با سه کلید یا دو کلید امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از مقاومت سری در کلید برای محدود کردن ولتاژ در دو سر لامپ و همچنین کاهش جریان از آن است. مقاومت ها از نظر اندازه متفاوت هستند، اما معمولاً حدود 150 کیلوهم هستند.

سیم اتصال:

سیم اتصال همان هادی مسی است که باید بتواند جریان بالایی را حمل کند، سطح مقطع آن حداقل 1.5 میلی متر مربع در نظر گرفته می شود. به دلیل ارتباط نزدیک با حرارت، روکشی (نخ نسوز یا نخ پنبه ای معمولی) روی آن کشیده می شود. از طریق این مقاله با ساختار کامل بخاری برقی آشنا شدید، می توان گفت اگر ساختار بخاری برقی را درک کنید، می توانید یک بخاری برقی با کیفیت خوب را با سایر بخاری های برقی تشخیص دهید. کیفیت های لازم را داشته باشد. در نهایت امیدواریم از این آشنایی با بخاری برقی و عملکرد آن ها بهره کافی را برده باشید. بخاری، بخاری فن دار و ... در صورت نیاز می توانید با مراجعه به مرکز انتخاب فروشگاه و قسمت محصولات گرمایشی انواع بخاری های موجود در بازار را نیز بررسی و مقایسه کنید.

مطالعه مقاله کامل: https://www.entekhabcenter.com/قیمت-بخاری-برقی