جراحی مهره ژنپتی

ستون فقرات انسان به سه بخش گردنی، سینه ای و کمری تقسیم می شود. جراحان این پروفایل به درمان و جراحی بیماری های ستون فقرات می پردازند. برخی از مهم ترین بیماری ها در این زمینه عبارتند از:

آسیب نخاعی

تورتیکولی

دنده گردنی

آرتروز

گرنیاس دیسک بین مهره ای

اسکولیوز

کیفوز

بالا آمدن قوس کمر

تنگی کانال نخاعی

شکستگی و دررفتگی ستون فقرات

جراح ستون فقرات کیست؟

پس از اتمام تحصیل 7 ساله در این زمینه. پزشکان عمومی می توانند با شرکت در آزمون دستیاری وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند. تحصیل در این رشته 4 سال به طول می انجامد و در پایان آن بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی توسط پزشکان متخصص این رشته درمان می شود. علاوه بر این برخی از ارتوپدها به تحصیل ادامه داده و وارد رشته های فوق تخصصی این رشته می شوند. یکی از این حوزه های تخصصی جراحی ستون فقرات است. جراح ستون فقرات درمان و جراحی بیماری های این ناحیه را انجام می دهد.

جراح هیپ و لگن

بیماری های ناحیه لگن و مفاصل لگن تخصص جراحان این رشته بوده و درمان آنها بر عهده این افراد می باشد. برخی از بیماری های شایع در این زمینه عبارتند از:

آرتریت مفصل ران

آرتریت روماتوئید مفصل ران

آنژیوادم

خلبان خودکار

جراح کیست؟

بهترین جراح لگن در تهران. پزشکان عمومی پس از اتمام 7 سال تحصیل در این رشته می توانند با شرکت در آزمون دستیاری وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند. مطالعات در این زمینه 4 سال به طول انجامید و در پایان پزشکان متخصص در این زمینه به درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی پرداختند. همچنین برخی از پزشکان ارتوپد به آموزش خود ادامه می دهند و وارد حوزه های فوق تخصصی این رشته می شوند. جراحی لگن یکی از آن حوزه های فوق تخصصی است. جراح لگن به درمان و جراحی بیماری های این ناحیه می پردازد.

جراح زانو زده

ارتوپدی زانو بزرگترین مفصل بدن است و بیماری های این مفصل و اعمال مربوط به آن در تخصص جراحان زانو می باشد. برخی از بیماری های زانو:

پیچ خوردگی رباط های داخلی، جانبی و صلیبی

آسیب های منیسک

کیست منیسک

در صورت دررفتگی مکرر کشکک

کیت بیکر

استئوکندریت جداشدنی

آرتروز

روماتیسم مفصلی

جراح زانو کیست؟

پزشکان عمومی پس از گذراندن دوره 7 ساله تحصیلی در این زمینه می توانند با شرکت در آزمون دستیاری وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند. آموزش در این زمینه 4 سال به طول انجامید و در پایان پزشکان متخصص بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی را درمان می کنند. علاوه بر این، برخی از پزشکان ارتوپد به تحصیلات خود ادامه می دهند و به حوزه های فوق تخصصی این رشته از جمله جراحی زانو می روند.

جراح پا

در حوزه پزشکی، «پا» به ناحیه بین مچ پا و انگشتان پا گفته می‌شود و بیماری‌های این ناحیه و اعمال جراحی روی آن به جراحان پا سپرده می‌شود.

جراح پا کیست؟

در رشته ارتوپدی به فوق تخصص (فلوشیپ) جراحی پا و مچ پا برای درمان مشکلات فراتر از زانو اطلاق می شود. جراحان زانو متخصصین ارتوپدی هستند که به صورت جراحی یا غیرجراحی، مشکلات مفصلی استخوان و بافت نرم را تشخیص و درمان می‌کنند. پس از گذراندن دوره تخصصی ارتوپدی، آموزش های لازم را دیده اند

برخی از این بیماری ها عبارتند از:

آسیب های ورزشی مچ پا و مفاصل پا

شکستگی در این ناحیه

ساییدگی یا پارگی این مفاصل

مشکلات ناشی از تغییر شکل و تغییر شکل این ناحیه مانند صافی کف پا

بیماری هایی که باعث مشکلات عصبی می شوند

درمان بیماری های این ناحیه مانند دیابت یا مشکلات تاندون آشیل و سایر رباط های ناحیه پا و مچ پا.

قوز پای සහ soleus veneroma

ناخن پا در انگشت فرو رفت و ...

رفرنس مقاله: https://pezeshke-shahr.com/ارتوپدی/متخصص-ارتوپدی-در-شیراز/