به روز رسانی وردپرس 5.2 یکی از به روز رسانی های اصلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. جالب است بدانید که وردپرس همیشه یک آپدیت اصلی و سپس آپدیت های جزئی را در تاریخ های مختلف ارائه می کند تا نسخه اصلی که به اصطلاح نسخه فرعی وردپرس است را تعمیر کند. دسته های به روز شده این اصل است. ما در هر پست آپدیت های اصلی را معرفی می کنیم و در مورد ویژگی های آن صحبت می کنیم و زیر مجموعه های آن را می توانید در قسمت دانلود پیدا کنید. این مقاله وبلاگ را ادامه دهید تا در مورد به روز رسانی اصلی 5.2 و شاخه های آن صحبت کنید.

وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی و ایجاد وب سایت و وبلاگ است که در آن می توانید محتوای وب سایت خود (متن، ویدیو، تصویر و هر چیز دیگری) را با این برنامه وب مدیریت کنید.


اخبار وردپرس

وردپرس در ابتدا یک سیستم وبلاگ نویسی رایگان بود که ویژگی های فوق العاده ای را برای وبلاگ نویسان ارائه می کرد و سپس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار متن باز (PHP) برای مدیریت محتوای وب سایت شناخته شد.

وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می شود. همچنین نسخه ای برای PostgresKival وجود دارد که کاملا رایگان و متن باز است.

وردپرس ادامه پروژه موفق b2 است که در سال 2003 تاسیس شد. نام وردپرس توسط کریستین اسلک، یکی از دوستان مت مولنوگ (توسعه‌دهنده اصلی وردپرس) ابداع شد و از آن زمان وردپرس به معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار برای ساخت وبلاگ و وب‌سایت بر روی ماشین میزبان با سرعت قابل‌توجهی تبدیل شده است. و پیشرفت .

در حال حاضر بیش از 76 میلیون وب سایت با این CMS در سراسر جهان راه اندازی شده است.

به روز رسانی وردپرس

همانطور که گفته شد، وردپرس یکی از سازندگان وب سایت پیشرو در جهان است، بسیاری از مدیران وب سایت ها و وبلاگ های حرفه ای را تحت این CMS طراحی کرده اند. مقاله ای در مورد آپدیت ها و ویژگی های خاص آن اما در کل اولین آپدیت برای شما ایجاد خواهیم کرد. این CMS به سال 2003 برمی گردد، زمانی که اولین نسخه وردپرس شامل یک رابط مدیریتی جدید، یک قالب جدید و ایجاد یک قالب سازگار با XHTML 1.1 بود (تصویر زیر متعلق به نسخه 1.1 وردپرس است).


وردپرس 5.2

وردپرس 5.2 در پایان آوریل 2019 منتشر شد. تیم توسعه وردپرس به طور مداوم بر روی ویژگی ها و عملکردهای جدید در این نسخه کار می کند. این نسخه دارای ویژگی هایی مانند به روز رسانی ویرایشگر گوتنبرگ، اعتبار سنجی صفحه، برخی رفع اشکال و ... بود.

به روز رسانی و بهبود برای مبارزه با اشکالات وردپرس

اکثر خطاهای رایج وردپرس اغلب خطاهای کشنده ای هستند که دسترسی کاربر به داشبورد مدیریت را مسدود می کنند. بنابراین، کاربران وردپرس باید برای رفع خطا یا درخواست بررسی از شرکت میزبان، تغییراتی در یک سرویس FTP ایجاد کنند.

وردپرس نسخه 5.2 حالت بازیابی جدیدی را برای مدیریت سایت معرفی کرد. به عنوان مثال، برای برخی از خطاهای مهم، سایت شما ممکن است پیام «این سایت در حال تجربه مشکلات فنی است» را نمایش دهد.

بنابراین در نسخه 5.2 وردپرس یک ایمیل با لینک مخصوص به مدیر سایت ارسال می کند تا شما به پنل مدیریت دسترسی پیدا کنید. از طریق این لینک می توانید به راحتی به قسمت مدیریت وردپرس رفته و تغییرات لازم را برای رفع خطا انجام دهید.

البته همانطور که گفته شد این لینک مختص آدرس ایمیلی است که به مدیر سایت وردپرس اختصاص داده شده است. البته این ویژگی برای مبتدیان وردپرس بسیار مهم است.


به روز رسانی ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس 5.2

ویرایشگر جدید یا گوتنبرگ همزمان با انتشار نسخه 5.0 وردپرس معرفی شد. از آن زمان تاکنون، بهبودهای مداومی برای بهبود آن صورت گرفته است. در وردپرس 5.2 ویژگی های جدیدی به گوتنبرگ اضافه شد. از جمله موارد زیر:

بهره وری کار بهبود یافته است

گوتنبرگ سریعتر از ویرایشگر کلاسیک است. در نسخه 5.2 عملکرد این ویرایشگر به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

قرار دادن بلوک جدید

در وردپرس 5.2 بلوک های جدید در ویرایشگر پیش فرض معرفی شدند. البته برخی از آنها به صورت ویجت هستند. اما اکنون می توانید از پست ها و صفحات نیز استفاده کنید.

RSS: این بلوک به شما این امکان را می دهد که به راحتی برای هر صفحه و پست یک فید RSS تهیه کنید.

جستجو: اضافه شدن ویژگی های جدید برای جستجوی وردپرس

تقویم: کاربران می توانند روی یک روز با این بلوک کلیک کرده و پست های منتشر شده در آن را مشاهده کنند.



ابزار مدیریت بلوک جدید

برخی از بلوک های گوتنبرگ به طور پیش فرض در همه صفحات و پست ها قرار می گیرند. البته بلوک ها و افزونه هایی روی قالب شما وجود دارد که به موارد قبلی اضافه می شود. شما به همه اینها نیاز نخواهید داشت. زیرا بسیاری از نویسندگان از بلوک های محدود استفاده می کنند.


توسعه بخش اصلی 5.2.1

به عنوان بخشی از نسخه 5.2.1، وردپرس در 31 مه 2018 یک به روز رسانی بهبود یافته منتشر کرد و وردپرس 5.2.1 را به طور رسمی در وب منتشر کرد. این نسخه 33 باگ مربوط به بهبود ویرایشگر بلوک، ویژگی‌های دسترسی، رفع بین‌المللی‌سازی و بررسی‌های جامع سلامت سایت را آزمایش و برطرف کرد.



تغییرات کلی در نسخه 5.2.1

بخش نوشتن ویرایشگر بلوک دارای برخی مشکلات مربوط به زبان RTL است. این مشکل در نسخه جدید کاملا حل شده است.

یکی از باگ ها مربوط به اتمام حافظه سیستم های 32 بیتی بود. این باگ در نسخه جدید نیز به طور کامل رفع شده است.

پیوند «به‌روزرسانی افزونه‌ها» گاهی اوقات مشکل داشت و به صفحه مربوطه هدایت نمی‌شد که در این نسخه نیز برطرف شد.

در تابع wp_delete_file_from_directory() مشکلی وجود دارد که در ویندوز قابل حذف نیست. این مشکل در وردپرس 5.2.1 نیز برطرف شد.

مشکل تغییر ویرایشگر از بلوک به کلاسیک با فشردن کلیدهای shift+enter حل شد.

دو باگ رایج در وردپرس مربوط به امنیت و باگ PHP در این نسخه رفع شده است.

عملکرد wp_targeted_link_rel() را بازبینی کرد و مشکلات مربوط به نرخ‌ها و سایر نقاط را برطرف کرد.

PHP و MySQL بررسی شدند و خطاهای جزئی در آنها یافت و رفع شد.

تابع get_search_form() برای مشکلات سازگاری تست شده و به طور کامل حل شده است.

ما آزمایش احراز هویت درخواست پروتکل HTTP را تحقیق و توسعه دادیم.

نسخه پلاگین TinyMCE 4.9.4 مربوط به گزینه های ویرایشگر به روز شده است

منبع مقاله: https://blogten.ir/wordpress-up-5-2/