برای افزایش ضریب موفقیت و دستیابی به نتایج مطلوب از جراحی زیبایی بینی، مواردی که نباید بعد از عمل انجام دهید عبارتند از:



از کارهای سنگین خودداری کنید

پس از جراحی بینی، باید از انجام کارهای سنگین خودداری کنید. از جمله فعالیت بدنی شدید، شرکت در انواع ورزش ها یا حرکات سنگین و شدید. فعالیت هایی که جریان خون را افزایش می دهند می توانند منجر به تورم بیشتر یا احتمالاً خونریزی بینی شوند. بدترین چیز این است که بینی بعد از عمل در وضعیت بسیار آسیب پذیری قرار می گیرد. هر کار سخت و سنگین می تواند منجر به تغییر شکل، جابجایی استخوان ها و در نهایت آسیب دیدن بینی شود.



از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

در طول دوره نقاهت، ممکن است بخواهید بیرون بروید و زیر نور خورشید بمانید. اما اگر جراح شما در مورد عوارض این عمل به شما هشدار ندهد، همین درخواست ساده شما می تواند عواقب منفی زیادی را به همراه داشته باشد. پرتوهای قوی خورشید این پتانسیل را دارد که بینی شما را بسوزاند، پوست شما را زخمی کند یا خطر ابتلا به مشکلات دیگر را افزایش دهد. اگر پزشک شما را برای قرار گرفتن در معرض قرار داده است، حتما از کلاه یا کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست روی بینی خود استفاده کنید.



بینی خود را باد نکنید، بینی خود را لمس نکنید

پس از جراحی بینی، ممکن است وسوسه شوید که بینی جدید خود را لمس کنید. با این حال، این (در صورت انجام) می تواند باعث درد و آسیب زیادی شود. محافظت از بینی در برابر تمام یا هر ضربه یکی از چالش برانگیزترین بخش های روند بهبودی شما خواهد بود. از درآوردن لباس، بازی با کودکان یا حیوانات خانگی، حمل یا بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.



خم شدن، بلند کردن، کشیدن

پس از جراحی معمولاً توصیه می شود سر خود را بالا نگه دارید. ایستادن سر به تخلیه خون و مایعات از بینی کمک می کند و تورم و کبودی را کاهش می دهد. هنگامی که به جلو خم می شوید، تمام خون به سمت سر، صورت و ناحیه بینی هجوم می آورد و تورم ناشی از آن می تواند بدتر شود. برای جلوگیری از خم شدن در طول ریکاوری، سعی کنید هر چیزی را که نیاز دارید نزدیک خود نگه دارید تا بتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید، مثلاً روی یک قفسه یا میز. اگر می خواهید چیزی را از روی زمین یا یک قفسه پایین بردارید، زانوهای خود را خم کنید (یا روی زانوهای خود بنشینید) و به آرامی به سمت پایین خم شوید و سر خود را صاف نگه دارید. در هفته های اول پس از جراحی، باید از بلند کردن اجسام سنگین مانند کودکان یا قفسه کتاب خودداری کنید. هنگامی که اجسام سنگین را بلند می کنید، فشار خون شما افزایش می یابد و در نتیجه خطر خونریزی بینی افزایش می یابد. در ماه اول پس از جراحی بینی، از یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید هر چیزی را که نیاز دارید بلند یا حمل کند.


سوراخ کردن بینی

امروزه زیورآلات پیرسینگ و بینی مد روز هستند، ظاهر خوبی دارند و هر روز افراد بیشتری آنها را دوست دارند. اما جراحان پلاستیک توصیه می کنند که تا سه ماه پس از جراحی بینی از هر گونه سوراخ کردن بینی خودداری کنید و باید توجه و مراقبت بیشتری از بینی خود داشته باشید تا به خوبی بهبود یابد. بسیاری از فروشگاه های جواهرات بینی گزارش های دقیق یا توصیه هایی در مورد نحوه مراقبت از سوراخ های بینی به شما ارائه می دهند. اما هر سوالی که دارید فقط باید توسط جراح پلاستیک شما پرسیده شود.



شنا كردن

شما باید از شنا کردن یا راه رفتن در استخرهای شنا یا سایر آب‌ها تا زمانی که اجازه پزشک خود را دریافت نکرده‌اید، که معمولاً حداقل دو ماه پس از جراحی زیبایی بینی می‌گذرد، خودداری کنید. شنا همیشه نوعی ورزش نیست. این می تواند بینی شما را در معرض آب کلر یا نمک قرار دهد که می تواند باعث تحریک یا تحریک زخم های در حال بهبود یا مجرای بینی ظریف شود. شنا همچنین می تواند به بینی شما فشار وارد کند و بر نتیجه جراحی بینی شما تأثیر بگذارد.



سیگار کشیدن

پزشک احتمالاً چند هفته قبل از جراحی بینی به شما خواهد گفت که سیگار را ترک کنید. همچنین از شما خواسته می شود تا چند هفته پس از این درمان از کشیدن سیگار خودداری کنید. نیکوتین موجود در تنباکوی سیگار رگ های خونی شما را منقبض می کند و در نتیجه جریان خون شما کاهش می یابد. زمانی که بینی شما در حال بهبودی پس از جراحی است، مهمترین چیزی که به آن نیاز دارد جریان خون است. کاهش در این جریان به این معنی است که جای زخم های شما ممکن است بیشتر مشخص شود یا ممکن است روند بهبودی شما را مختل کند.



عینک زدن یا پوشیدن انواع خاصی از تی شرت

در دوران نقاهت پس از جراحی بینی، با بینی خود مانند یک تخمک نازک و شکننده رفتار کنید. یعنی در هفته های اول بعد از عمل به آن فشار یا وزن وارد نکنید و مراقب باشید تصادفاً به آن ضربه نزنید. استفاده از عینک در روزهای اول بهبودی می تواند برای بینی مضر باشد. راه های مختلفی برای اصلاح بینایی در چند هفته اول پس از جراحی وجود دارد. در صورت امکان می توانید از عینک طبی استفاده کنید و در صورت عدم امکان می توانید عینک را روی بینی خود قرار دهید تا به تیغه بینی فشار نیاورد.


هوا به داخل بینی می دمد

احتقان بینی بعد از جراحی بینی شایع است. اما از آنجایی که مجرای بینی کمی حساس می شود، بهتر است بعد از رینیت از دمیدن بینی خودداری کنید. دمیدن بینی با هر فشاری می تواند باعث خونریزی شود، به خصوص در هفته اول پس از جراحی. همچنین بهتر است در هفته اول پس از جراحی بینی از برداشتن بینی (دمیدن هوا به داخل بینی) خودداری کنید. عطسه همچنین می تواند با مشکلاتی در دوران نقاهت پس از جراحی بینی همراه باشد. بسیاری از جراحان توصیه می کنند که در هفته اول پس از عمل از عطسه کردن خودداری کنید. اگر احساس می‌کنید که عطسه می‌کنید، سعی کنید دهان خود را باز کنید تا فشار روی بینی خود را کاهش دهید. اجتناب از عطسه و مقابله با گرفتگی بینی بعد از جراحی بینی می تواند بسیار دشوار باشد، اما باید به یاد داشته باشید که این ناراحتی موقتی خواهد بود.


داروها

مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یک راه موثر برای کاهش درد و تورم است، اگرچه باید حداقل یک هفته از عفونت سینوسی خودداری کنید. برخی شواهد نشان می دهد که مصرف این داروها ممکن است روند بهبودی پس از جراحی را کند کند.


مراقب نمک مصرفی خود باشید

سدیم باعث می شود بدن آب را حفظ کند و این بهترین کاری است که می توانید برای جلوگیری و کاهش کبودی و تورم انجام دهید. بنابراین پس از جراحی بینی از خوردن غذاهای شور مانند سوپ مرغ خودداری کنید. سعی کنید تا دو هفته بعد از جراحی بینی تا حد امکان از نمک در غذا خودداری کنید. اگر نه، سعی کنید آب زیادی بنوشید. هنگامی که بدن شما هیدراته می شود، احتمال احتباس آب (جمع شدن آب) کمتر می شود و جریان خون و سیستم لنفاوی بهتر کار می کنند، که هر دو به تسریع روند بهبودی کمک می کنند.



از رفع فشار بینی استفاده کنید

پزشکان معمولاً توصیه می کنند تا چند روز پس از جراحی بینی از آتل روی بینی خود استفاده کنید. این آتل به کاهش تورم کمک می کند، بنابراین می تواند نقش زیادی در بهبودی شما داشته باشد. با این حال، توصیه می شود آن را همیشه خشک نگه دارید تا از مشکلاتی که ممکن است باعث عفونت در زخم شما شود، جلوگیری کنید. کمپرس ها را از تماس مستقیم با ناحیه لاستیک دور نگه دارید. علاوه بر بستن آتل، از انجام هر کاری که خون را به سمت سر می کشد (مانند خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین) خودداری کنید. در عوض، یک پیاده روی کوتاه می تواند در تحریک آرام جریان خون بسیار موثر باشد. جریان خون به روند بهبودی و تسکین کمک می کند، اما بیش از حد می تواند مضر باشد. در نتیجه برای پیشگیری و به حداقل رساندن کبودی و تورم، تا یک ماه پس از جراحی بینی از انجام کارهای سنگین و زور زدن خودداری کنید.


مراجعه به سایت: https://cliniczibayi.com/عمل-بینی/عمل-بینی-شیراز-بهترین-جراح-بینی-شیراز