چگونه یک مشاور آموزشی خوب شویم

درود بر همه کسانی که این مقاله را می خوانند. من معتقدم که اوقات شما مطابق میل شما خواهد بود و روزهای شما مطابق میل شما خواهد بود. اگر وجود ندارد، می توانید خودتان آن را تعمیر کنید. امروز در این مقاله می خواهیم به موضوعی بپردازیم که در بین تازه کارها بسیار جستجو و تکرار می شود و آن چیزی نیست جز اینکه یک مشاور تحصیلی خوب باشد. شاید برای شما سوال باشد که مهارت های فنی و تخصصی یک مشاور تحصیلی چیست؟ چگونه مشاوره تحصیلی ارائه کنیم؟ راه مشاور شدن در کنکور چیست؟

به عنوان یک دانشجوی سابق و به عنوان مشاور تحصیلی خدمت کرده است. من سعی می کنم تمام تجربیات و اطلاعاتی را که می توانم در اختیار شما بگذارم.



چگونه مشاور تحصیلی خوبی باشیم؟

برای اینکه یک مشاور کنکور موفق و مشاور مطالعات حرفه ای باشید، یک سری مسائل خاص باید مورد توجه قرار گیرد. "برای تبدیل شدن به یک مشاور مدرسه چه چیزی لازم است؟" برای پاسخ به سوال نکات کلی و قابل تعمیم را برای شما ذکر کردم تا بتوانید با استفاده از آنها مهارت های خود را توسعه و پیشرفت دهید.



ویژگی های یک مشاور تحصیلی خوب

برای آشنایی بیشتر با مشاوران تحصیلی:

در مورد سامورایی، شمشیر او مقدس و نشکن است. برای مفید بودن یک مشاور تحصیلی، مطالعه و کتاب باید مقدس و جدانشدنی باشد و با روش های خوب مطالعه آشنا باشد. زیرا مشاوره مبتنی بر دانش است و دانش از طریق یادگیری به دست می آید. در واقع خودآموزی مقوله وسیعی است و محدود به کتاب و کتابخوانی نیست. اما هنوز با وجود پیشرفت زیاد فناوری و اینترنت، بهترین و عمیق ترین شکل آموزش و پرورش، شکل سنتی آن یعنی کتاب است. چرا که مسائل مختلف را بررسی و تبیین می کند و در نهایت راه حلی را به ما می دهد که تنظیم نشده و فقط به اشتراک گذاری علم و تجربه است که در رسانه های دیگر به راحتی پیدا نمی شود.

به جرأت می توانم بگویم مشاوری که به روز نیست یا خودش را به روز نمی کند باید حکم بازنشستگی خود را امضا کند و به کار دیگری برود. چون علم این روزها سرعت سرگیجه آوری دارد و باید با سرعت آن جلو رفت. بدون تعارف گفتن؛ اگر به‌روزرسانی نکنید، نمی‌توانید با دانش‌آموزان تعامل داشته باشید. یا در خوشبینانه ترین حالت، تعاملی کارآمد و سازنده داشته باشیم. این خبر خوبی برای یک مشاور راهنما نیست. دانش‌آموزان امروزی به دلیل توانایی‌شان در استفاده از رسانه‌های اجتماعی و مهم‌تر از آن، کنار گذاشتن کلیشه‌ها و سنت‌های غلط قدیمی جرأت می‌کنند هر چیزی را زیر سوال ببرند. این مشکل گاهی شما را آزار می دهد و پاسخ شما برای آنها بسیار مهم و موثر است. اگرچه ممکن است آنها به شما مراجعه نکنند.



جنبه های یک مشاور تحصیلی بسیار متفکر عبارتند از:

به نظر من مهمترین ویژگی هر فرد در زندگی اجتماعی و تعامل با دیگران میزان درک و خویشتن داری اوست. با وجود جلسات مشاوره، همه ما به افرادی نیاز داریم که ما را درک کنند تا بتوانیم با آنها بحث کنیم و خستگی و آسیبی را که جامعه در طول روز به ما وارد می کند، در میان بگذاریم. مرهم صلح و محبت را از آنها دریافت کنیم. حالا وقتی در سمت مشاور تحصیلی هستید، با دانشجویانی سر و کار دارید که احتمالاً برای اولین بار با فشارهای زندگی به این شکل و در این حد مواجه هستند. شاید این خوشبینانه ترین سناریو باشد. چون ممکن است پدر و مادرش را از دست داده باشد، ممکن است اوتیسم خاص داشته باشد، ممکن است اعتیاد یا بحران اجتماعی داشته باشد و غیره، همه اینها را باید درک کنید، اما برای ایجاد حس تفاهم در کاری که باید انجام دهیم. از سوی دیگر؟



ما با تمام وجود به او گوش می دهیم: ترجیح می دهیم صندلی و صورتمان را ترک کنیم، روی صورتش لبخند بزنیم، خوب لباس بپوشیم و بوی خوبی داشته باشیم، در گفتگوی او دخالت نکنیم، محیطی آرام به او بدهیم. عوامل حواس‌پرتی مانند تلفن‌های همراه را خاموش کنید یا به طور کامل در کشو قرار دهید. به طور کلی، این موارد یکی از رایج ترین و قابل اعتمادترین راه ها برای ایجاد احساس درک و شنیدن در دانش آموزان هستند.

* خواهش میکنم؛ از شما می‌خواهیم هنگام مشاوره از تلفن خود استفاده نکنید. (پاسخگویی به پیام ها، بازی های تلفنی، پاسخگویی به تماس ها و ...) زیرا عواقب بسیار بدی دارد. مهمترین آنها ایجاد احساس بی اهمیتی در دانش آموزان است.

یک مشاور قبل از اینکه یک مشاور خوب باشد، باید شنونده خوبی باشد. زیرا هرچه بیشتر با دقت گوش دهید، امتیاز بیشتری برای تجزیه و تحلیل خواهید گرفت که در نهایت به مشاوره بهتر منجر می شود. حال این سوال پیش می آید که چگونه شنونده خوبی باشیم؟ راه حل های ساده ای وجود دارد که مهم ترین آنها رها کردن یا کاهش جریان ذهن است که برای انجام کارهایی مانند مدیتیشن بسیار مفید است.

راه حل دوم ایجاد محیطی آرام و امن برای ابراز آرامش دانش آموز است.



قضاوت نشد:

متأسفانه قضاوت نکردن بخشی از فرهنگ ما شده است. با این حال، راه هایی برای بهبود آن وجود دارد که از حوصله این مقاله خارج است. اما شاید بتوانید بگویید چگونه وقتی این همه اطلاعات از یک فرد می گیریم، ناخودآگاه او را قضاوت نمی کنیم؟ پاسخ این است که شاید واقعاً نتوانیم. اما حداقل چند کار وجود دارد که ما باید انجام دهیم تا با کمترین مشکل مواجه شویم. مثلاً وقتی دانش آموزی در مورد مشکلاتش صحبت می کند یا اینکه خانواده اش خوب نیستند. می توانید به خود بگویید که کار بسیار دشواری در پیش دارید یا غیرقابل برگشت است که تأثیر بسیار بسیار مخربی بر روابط بعدی شما و دانش آموزتان دارد. به جای اینکه این فرضیات را در ذهن خود ایجاد کنید، سعی کنید تلاش خود را افزایش دهید، راه حل های مثبت بیشتری پیدا کنید و حتی اگر احساس نیاز کردید، با همکاران با تجربه تر یا کارشناسان سطح بالاتر مشورت کنید. . این رفتار نه تنها باعث می شود که رابطه بین شما و دانش آموزتان قوی تر و قوی تر شود، بلکه باعث می شود از این تلاش و تلاش احساس ارزشمندی و رضایت بیشتری داشته باشید.


دانستن محدودیت‌های مسئولیت‌های یک مشاور تحصیلی خوب:

شناخت حدود و اختیار هر فرد در هر سن و کارکردی لازم و واجب است. اما در برخی نقش ها و موقعیت ها، در واقع بحثی انتقادی است. به عنوان مثال برخی از مشاوران که متأسفانه تجربه زیادی دارند، بر اساس مواردی که در برخی افراد مشاهده کرده اند، توصیه هایی می کنند که گاه آثار جبران ناپذیری به دنبال دارد. یکی از بارزترین آنها تجویز داروها بدون دانش و تجربه پزشکی است.

یک مربی خوب می داند که هیچ چیز مهمتر از سلامت دانش آموز نیست. حتی اگر شرایط شما را برآورده نمی کند، لطفا وارد حوزه ای که دانش کافی ندارید، حتی شما دوست عزیزم وارد نشوید!!!!!


آشنایی با اختلالات روانی:

این یکی از مواردی است که شما را به یک مشاور حرفه ای تبدیل می کند. بنابراین ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید در مورد آن بیاموزید؟

این سوال پاسخ های زیادی دارد. با این حال، در اینجا ما در مورد 2 دلیل مهم برای شناخت و شناخت اختلالات روانی صحبت خواهیم کرد:

1- در گام اول می توانم بگویم که ما به عنوان مشاور تحصیلی تنها در صورت مشکوک بودن یا حتی تشخیص اختلال می توانیم به دانشجویان خود مراجعه به متخصص یا روانشناس را پیشنهاد دهیم و بر حق ورود به این رشته تاکید می کنم. . درمان دارویی نداریم

اما دلیل دوم، در واقع وقتی در دانش آموز بیماری می بینید و علائم و سبک رفتاری را به درستی می شناسید. البته می توان شخصیت مناسبی برای این فرد پیدا کرد و این نوع شخصیت باعث ایجاد احساس شادی و دوستی و تنها نبودن در فرد می شود که خود تاثیر بیشتری بر دانش آموز می گذارد.

مطالعه مقاله کامل: https://pourdastmalchi.net/