در هر شغلی که هستید و هر محصولی که تولید می‌کنید تفاوتی ندارد، همواره به مشاغل مختلف توصیه می‌شود که برند خود را در اداره مالکیت معنوی به ثبت برسانند. ثبت شرکت پروسه‌ای زمان‌بر و نیازمند صرف هزینه است. اما با این حال نیز ثبت شرکت به نفع شما خواهد بود. در زمان حاضر اعتبار اصل بسیار مهمی است و زمانی که یک شرکت و یا یک برند به ثبت رسمی رسیده باشد در اجتماع از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، این اعتبار برای شما با افزایش فروش همراه خواهد بود. در مسیر کاری خود نیازمند مشتری‌های وفادار و منابع مالی که توسط وام‌های بانکی و موسسات تامین می‌شود هستید، با ثبت شرکت خود به صورت رسمی این مسیر هموار تر خواهد شد. همچنین برند شما جزو دارایی شما محسوب می‌شود و اگر زمانی تصمیم به توقف کار خود گرفتید می‌توانید اقدام به فروش شرکت و برند خود کنید.

مراحل ثبت یک شرکت در اینترنت

اگر تصمیم به ثبت شرکت خود در اینترنت گرفته‌اید تبریک می‌گویم مسیر راحت‌تری را انتخاب کرده‌اید. البته در نظر داشته باشید که انجام هر کاری نیازمند توجه و زحمت زیادی است. اما در دنیای امروز که بر پایه وب و اینترنت قرار دارد، انتخاب مسیرهای اینترنتی بهترین گزینه است. قبل از ثبت شرکت باید مجوزهای لازم را دریافت کنید که بخشی از این کار را می‌توانید به صورت آنلاین انجام دهید و در زمان‌های لازم به صورت حضوری در موسسات حاضر شوید و سپس برای ثبت شرکت و برند تجاری خود از طریق اینترنت باید اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط انتخاب اسم شرکت

اولین کار انتخاب یک نام مناسب، ماندگار و غیر تکراری است. شما همچنین می‌توانید نام انتخابی خود را از طریق سایت ثبت مالکیت معنوی استعلام کنید چرا که از لحاظ قانونی هیچکس حق انتخاب نام و نشان تکراری برای برند و شرکت خود را ندارد. در ادامه باید اطلاعات دقیقی از خود و شرکت خود را در سایت ثبت کنید، مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی شخص شما و اطلاعات ضروری درباره محصولات و خدمات شرکت باید در سایت ثبت مالکیت معنوی بارگذاری شود. پس طی این مراحل باید برای ادامه کار بخشی از هزینه ثبت شرکت را پرداخت کنید، هزینه ثبت شرکت در اینترنت ارزان‌تر از راه‌های دیگر است.

در گذشته که افراد برای ثبت شرکت به موسسات مراجعه می‌کردند و پس از پرکردن فرم‌ها و تقاضانامه باید زمان زیادی را صرف تایید نام انتخابی خود می‌کردند، همانطور که اشاره شد در ثبت حضوری در همان مرحله اول مشکلات زیادی ایجاد می‌شد؛ این در حالی است که در امروزه با چند کلیک و به راحتی می‌توانید این مراحل را طی کنید.

پس از آن که تمام مراحل را در سایت ثبت مالکیت معنوی به درستی انجام دهید تقاضای شما ثبت می‌شود، در این مرحله باید منتظر بمانید تا تقاضای شما توسط کارشناسان این اداره بررسی شود و در صورت فراهم بودن تمام شرایط شرکت شما به ثبت رسمی می‌رسد. اعتبار ثبت شرکت بازه معینی دارد و با اتمام این زمان شما باید با پرداخت هزینه مجدد اقدام به تمدید اعتبار ثبت شرکت خود کنید.

معرفی سامانه ثبت شرکت و برند آگاه