دیزل ژنراتورها تجهیزات صنعتی بسیار مفیدی هستند که می توان از آنها برای تولید برق کارخانه ها، ساختمان های مسکونی و ... استفاده کرد. شاید برخی بپرسند که این دستگاه از چه نوع سوختی استفاده می کند و برق تولید می کند؟ در پاسخ به این گونه سوالات باید اشاره کنیم که دیزل ژنراتورها از سوخت دیزل یا بنزین استفاده می کنند. سوخت هایی که یک موتور دیزل می تواند بسوزاند شامل گاز طبیعی، الکل، بنزین، گاز چوب و گازوئیل است.

البته هنگام کار با دیزل ژنراتور نباید در نظر گرفت که گازهای خروجی از اگزوز از سوختن گازوئیل یا سوخت های دیگر تولید می شوند. گازهایی مانند دی اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و ذرات معلق از دیزل ژنراتور ساطع می شوند. ژنراتورها این گازها را به اتمسفر رها می کنند و تأثیر شدیدی بر کیفیت هوای مناطق اطراف دارند.

وقتی صحبت از عملکرد دیزل ژنراتور می شود باید گفت که این دستگاه انرژی شیمیایی زیادی مصرف می کند و بخشی از این انرژی در طی فرآیند احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می شود. باید بدانید که انرژی مکانیکی تولید شده می تواند به سرعت میل لنگ را بچرخاند. برای تامین توان لازم، دیزل ژنراتورها میل لنگ را در میدان مغناطیسی قرار می دهند که به راحتی می تواند برق تولید کند.

قطعه دیزل ژنراتور

1. مادران اینها

موتور دیزل وظیفه تولید انرژی مکانیکی مورد نیاز برای چرخش میل لنگ را بر عهده دارد.

2. دوباره

همانطور که در مقاله نحوه عملکرد دیزل ژنراتور اشاره کردیم، مقداری از انرژی مکانیکی باید به انرژی الکتریکی تبدیل شود که توسط یکی از قسمت های اصلی موتور دیزل به نام دینام انجام می شود.

همانطور که به نحوه عملکرد دیزل ژنراتور اشاره کردیم، مقداری انرژی مکانیکی باید به انرژی الکتریکی تبدیل شود که توسط یکی از اجزای اصلی دیزل به نام دینام انجام می شود.

3. فیلتر هوا

فیلتر هوای دیزل ژنراتور همانطور که از نامش پیداست وظیفه فیلتر کردن ذرات ریز و گرد و غبار را بر عهده دارد تا از خرابی زودرس دیزل ژنراتور جلوگیری کند.

4. فیلتر روغن

فیلتر روغن با تمیز کردن دیزل ژنراتور عملکرد آن را بهبود می بخشد.

5. مخزن سوخت

مخزن سوخت مکانی برای ذخیره و پر کردن مجدد سوختی است که یک دیزل ژنراتور برای تامین سوخت مورد نیاز خود برای کارکرد نیاز دارد.

6. سیستم خنک کننده

کار با دیزل ژنراتور به دلیل وظیفه سنگین، گرمای زیادی را در دستگاه ایجاد می کند و سیستم خنک کننده وظیفه حذف گرما از دستگاه و خنک سازی آن را بر عهده دارد.

7. شارژ

برای کارکرد موتورهای دیزلی، باتری در حین کار نیاز به شارژ دارد، بنابراین شارژر باتری وظیفه تامین شارژ لازم برای باتری را بر عهده دارد تا کار به درستی انجام شود.

نکاتی برای خرید دیزل ژنراتور

برای خرید موتور دیزل به غیر از قیمت باید فاکتورهای دیگری را بررسی کنید و سپس آن را خریداری کنید. اولین چیزی که در هنگام خرید موتور دیزل باید به آن توجه کرد سازنده تجهیزات است. به طور کلی، خرید از شرکت های مورد اعتماد ریسک را کاهش می دهد. زیرا محصولات این شرکت ها به کیفیت بالا معروف هستند.

نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید نوع دیزل ژنراتور بسته به نوع کسب و کار و نیاز شما است. دیزل ژنراتورهای خانگی و صنعتی با یکدیگر متفاوت هستند. برای یک خرید مطمئن و صحیح توصیه می کنیم هدف از دیزل ژنراتور و محل استفاده از آن را به فروشنده بگویید و اجازه دهید شما را در انتخاب و خرید دیزل ژنراتور راهنمایی کنند. بهترین دیزل ژنراتور.

دیزل ژنراتورهای اختصاصی زمانی استفاده می شوند که برق وجود نداشته باشد و تمام نیرو به ماشین ها تامین شود یا زمانی که انتظار می رود ژنراتور تمام روز کار کند و به یک ژنراتور قدرتمند نیاز است.

با این حال، برخی از ژنراتورها به عنوان پشتیبان عمل می کنند و فقط کمبود منابع را جبران می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که برق شما قطع می شود، می توانید از ژنراتور برای اتصال مجدد به برق کمک بگیرید.

نکته دیگر اندازه و قدرت دستگاه است و این مقاله باید پاسخگوی نیاز شما باشد. قبل از خرید، باید از فروشنده در مورد مجموعه ژنراتور سوال کنید.

بعد صدای دستگاه است. قبل از خرید، لطفاً بلندگوی دستگاه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند. اگر قصد استفاده از این دستگاه را در منزل دارید، از دیزل ژنراتورهای بی صدا استفاده کنید تا صدا مزاحم همسایه ها نشود.

در خرید دیزل ژنراتور نکته دیگری که باید بررسی شود مصرف سوخت دستگاه است که باید متناسب با کارایی و کارایی آن باشد.

مجوز دستگاه را نادیده نگیرید. گارانتی سازنده بستگی به نوع و سازنده آنها دارد. به طور معمول، این دستگاه ها دارای گارانتی بین یک تا پنج سال هستند. برای دریافت گارانتی دیزل ژنراتور خود را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید.

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از آنها به شرح زیر است؛

دیزل ژنراتور متوقف شده است

یکی از این نوع موتورها، توربین های بادی پایه هستند. این نوع ژنراتورها می توانند برق مورد نیاز را به خوبی و با کمترین مصرف تامین کنند. مردم می توانند در زمان قطع برق از توربین های بادی استفاده کنند و به راحتی نیاز خود را برطرف کنند.

یکی از معایب ژنراتورهای بادی با کمک دیزل این است که در کارخانه ها استفاده نمی شوند. دیزل ژنراتورهای ثابت عمدتاً در ساختمان‌های مسکونی یا بیمارستان‌ها برای تامین برق این مکان‌ها استفاده می‌شوند و کسانی که می‌خواهند دیزل ژنراتور برای مناطق مسکونی یا بیمارستان‌ها بخرند، دیزل ژنراتورهای ثابت را انتخاب خوبی برای خرید دیزل ژنراتور می‌دانند.

دیزل ژنراتور دائمی

دیزل ژنراتور دائمی همانطور که از نامش پیداست زمانی مناسب است که به دیزل ژنراتور دائمی نیاز دارید. یک دیزل ژنراتور دائمی می تواند به طور مداوم کار کند و 24 ساعت شبانه روز برق تولید کند. دیزل ژنراتور دائمی بهترین گزینه برای مراکز داده است.

دیزل ژنراتور اصلی

نوع دیگری از دیزل ژنراتور پرایم نام دارد. پرایم قدرت زیادی دارد و در مواقعی قادر به تامین انرژی شهر است. اگر می خواهید یک دیزل ژنراتور به طور مداوم کار کند، نوع دیزل ژنراتور که به طور مداوم کار می کند برای شما مناسب است زیرا پرایم نسبت به دیزل ژنراتور که به طور مداوم کار می کند قدرت کمتری دارد.

اگر قصد خرید هر نوع دیزل ژنراتور را دارید توصیه می کنیم مرکز و شرکتی قابل اعتماد را برای خرید انتخاب کنید و در هنگام خرید دیزل ژنراتور از نکات ذکر شده غافل نشوید.