روش های پیشگیری و درمان آسیب های زانو با توسعه و بهبود سریع زانوبندها تغییر کرده است. زانوبندهای طبی کاربردی برای تثبیت زانوها در طول نیروهای چرخشی و قدامی خلفی در نظر گرفته شده است. آنها یک مکمل مفید در درمان و توانبخشی آسیب های رباط زانو ارائه می دهند. زانوبند طبی کشکک رانی برای درمان بیماری قدامی زانو استفاده شده است و بهبود متوسطی را بدون اشکالات قابل توجه ارائه می دهد. برای نشان دادن مزایای عینی تمام زانوبندهای طبی به مطالعات دقیق تری نیاز است. زانوبندهای طبی باید همراه با یک برنامه توانبخشی که شامل تمرین قدرتی، انعطاف پذیری، اصلاح فعالیت و اصلاح تکنیک است، استفاده شود.

زانو بزرگترین مفصل بدن است و آسیب آن در حین فعالیت های ورزشی بسیار زیاد است. اگرچه قدرت، انعطاف پذیری و تکنیک از عناصر کلیدی مدیریت آسیب زانو هستند، استفاده از زانوبندهای طبی به عنوان مکمل های پیشگیرانه و درمانی اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. بیماران باید در مورد استفاده از زانوبند طبی با پزشک خود مشورت کنند.

پشتیبانی پزشکی زانو برای آرتریت

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در سنین مختلف را درگیر می کند، آرتروز زانو است. این مشکل در اثر تخریب یا آسیب غضروف بین مفاصل زانو ایجاد می شود. یکی از بهترین راه ها برای درمان آرتروز زانو استفاده از مکمل های آرتروز است. آرتروز زانو یکی از شایع ترین انواع آرتروز است. آرتریت مستقیماً بر زندگی فرد تأثیر می گذارد و باعث اختلال در راه رفتن فرد می شود و دردناک است. از آنجایی که تمام وزن یک فرد روی زانوهای اوست هر آنچه که باید در مورد آرتروز بدانید را بخوانید. آرتروز ناشی از افزایش سن، اضافه وزن، رژیم غذایی نامناسب، بیماری، تحرک زیاد، آسیب هایی مانند شکستگی، پارگی رباط ها و ضعف بدن برای مدت طولانی است. سایش استخوان در انسان علائمی ایجاد می کند. از جمله این علائم می توان به درد زیاد، تورم و التهاب، کاهش حرکت بدن و سفتی مفاصل، صدا و استخوان و مفاصل و همچنین سفتی و تغییر شکل مفاصل اشاره کرد. بهترین راه برای کنترل درد و بهبود آرتروز زانو استفاده از زانوبند طبی است. علاوه بر این، زانوبندهای طبی برای افرادی که دارای شرایطی مانند پاهای منقبض، پارگی رباط، مشکلات منیسک زانو، دررفتگی زانو و غیره هستند، مناسب است.

زانوبند طبی زانو درد را درمان می کند

زانوبند طبی می تواند با کنترل دامنه حرکتی زانو به کاهش درد زانو کمک کند. ضمناً با استفاده مداوم از زانوبند طبی می توان این عارضه را به میزان قابل توجهی کاهش داد. زانوبندها از طریق دو عامل کشسانی و مقاومت بر زانو تأثیر می گذارند.

پشتیبانی: پدهای زانو به راحتی روی زانو قرار می گیرند و مفاصل را فشرده می کنند که عملکرد زانو را بهبود می بخشد.

گرم کردن: زانوبندها زانو را گرم می کنند و خون رسانی را افزایش می دهند، بنابراین به بهبود آسیب های زانو کمک می کنند.

زانوبند ورزشی پزشکی

یکی دیگر از کاربردهای زانوبند طبی استفاده در حین ورزش است. ورزشکارانی که زانوهای خود آسیب دیده اند می توانند با استفاده از زانوبند طبی به ورزش خود ادامه دهند. زانوبندهای طبی با حمایت از عضلات زانو به حرکت بهتر آن و جلوگیری از درد در حین حرکات ورزشی کمک می کنند. علاوه بر این، ورزشکارانی که آسیب ندیده اند. این زانوبند برای محافظت و جلوگیری از آسیب دیدگی زانو استفاده می شود. برای انجاک فیزیوتراپی به کلینیک فیزیوتراپی فانتوم مراجعه نمایید.


زانوبند طبی و پوشش زانوبند طبی را بکشید

زانوبندهای طبی در دو مدل اصلی موجود هستند: کشش و پوشش. برای استفاده از مدل اول باید زانوبند را از پایین وارد کرده و تا زانو به سمت بالا بکشید. این مدل در اندازه های مختلف موجود است، توجه داشته باشید که زانوبندهای طبی زمانی بیشترین حمایت را می کنند که اندازه مناسبی داشته باشند. بسته به نوع، بریس های پوششی را می توان در جلو یا پشت زانو قرار داد و با قلاب بست تنظیم کرد. زانوبند طبی با کشکک بسته برای افرادی که می خواهند کشکک به اندازه بقیه زانو حمایت و فشرده شود ایده آل است. زانوبند طبی با کشکک زانو باز هرگونه فشار وارده بر کشکک را از بین می برد و بسته به نوع زانوبند طبی انتخاب شده، امکان پشتیبانی یا حرکت اضافی و قرارگیری در شیار مناسب کشکک را فراهم می کند. اکثر زانوبندهای ورزشی از نئوپرن یا ترکیبی از پلی استر/پنبه کششی ساخته شده اند، اگرچه در برخی موارد از مواد جایگزین استفاده می شود. نئوپرن نوعی لاستیک مصنوعی است که برای حفظ گرما و فشرده سازی بسیار مناسب است. بریس‌های نئوپرن برای اکثر دردها و آسیب‌های زانو ایده‌آل هستند، زیرا گرما خاصیت ارتجاعی بافت نرم را تحریک می‌کند و جریان خون را در ناحیه آسیب‌دیده افزایش می‌دهد، به بهبودی زانو کمک می‌کند و فشرده‌سازی برای کاهش التهاب و تحریک بازگشت وریدی به متابولیت‌های شفاف مورد نیاز است. از محل جراحت. میزان ناپایداری زانو مهمترین عاملی است که در تهیه زانوبند طبی باید به آن توجه کرد زیرا در وهله اول دلیل اصلی استفاده از چنین محصولی حمایت از مفصل زانو است.