شبکه های اجتماعی مانند ایتا به مکانی بسیار عالی برای انجام کارهای تجاری و اقتصادی و تبلیغات در زمان حاضر تبدیل شده است.
در صورتی که می خواهید پیام رسان ایتا را برای امور کاری خود انتخاب کنید، برای رشد کانال خود توجه ویژه ای به رشد اعضای کانال و تبلیغات در ایتا داشته باشید که پیشنهاد می کنیم این یادداشت را تا انتها مطالعه کنید.

توسعه شبکه های اجتماعی

در سال های اخیر و با توسعه گوشی های هوشمند کاربرد شبکه های اجتماعی چنان متداول شده که عصر امروز را زمانه شبکه های اجمتاعی نام نهاده اند.
بر طبق آمار اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ، فیسبوک، توییتر، و تیک تاک را می توان از معروف ترین و محبوب ترین شبکه های جهان دانست.
از معروف ترین پلتفرم های بومی نیز می توان ایتا، روبیکا، بله و سروش را نام برد. به خاطر شباهت زیادی پیام رسان ایتا به تلگرام افراد بسیاری در کشور ما آن را نصب کرده و استفاده می کنند.
نصب ایتا بسیار آسان است و با یک شماره تلفن می توان به راحتی وارد آن شد و از کار با آن لذت برد. به هر یک از اعضای پیام رسان بومی ایتا یک ممبر گفته می شود.
می توان گفت که ساده سازی ارتباط بین افراد و امور کسب و کارها از طریق امکاناتی مانند ارسال پیام های متنی، صوتی و تصویری و همچنین ایجاد کانال و گروه، تبادل مالی و غیره در پیام رسان ایتا ممکن می شود.
ایتا ارتباط کاربران با دیگران را تسهیل می کند به همین خاطر کاربران زیادی این شبکه اجتماعی را برای ارتباط با دیگران انتخاب کرده و علاوه بر آن برای پیگیری اخبار و آموزش از این پلتفرم استفاده می کنند.
امکان کسب درآمد و فعالیت های سودآور از کانال و گروه نیز باعث شده افرادی از این امکان ایتا استفاده کنند.

چگونه یک کانال ایجاد می کنید؟

به راحتی می توانید یک گروه و یا کانال را برای خودتان بسازید. برای ساخت سریع کانال کافیست گزینه ایجاد کانال را انتخاب و نام و توضیحات کانال را تایپ کنید و دکمه تایید را بزنید. در صورت تمایل می توانید به راحتی کانال دلخواهتان را در ایتا داشته باشید.
تولید کنندگان و توزیع کنندگانی که کالا و خدماتی برای فروش دارند، می توانند با راه اندازی یک کانال در ایتا، محصولات خود را بفروش برسانند.
اگر در هر زمینه ای چه عمومی و چه تخصصی دانش و مهارت دارید، دانش و مهارت شما برای عده ای مفید است. شما می توانید این دانش و مهارت را در کانالی با دیگران به اشتراک بگذارید و از آن درآمدی برای خود بسازید.
دانستن این نکته ضروری است که با توجه به اهمیت تولید محتوای کانال لازم است که برنامه دقیقی برای این امر تدوین کنید.
برای این منظور برنامه محتوایی جامعی برای کانال خودتان تهیه کنید. و مطابق با زمان بندی برنامه ریزی شده مطالب و محتواهای آماده شده را در کانال پست کنید. تا بازدید کننده همیشه برای مشاهده پست های جذاب به کانال شما وارد شود.
وقتی این کار را انجام می دهد، میزان ریزش مخاطبان کاهش می یابد و آنها پستهایی را که برایشان جذاب بوده برای دوستان شان هم ارسال می کنند و همین باعث افزایش تعداد بینندگان می شود.

با چه راهکارهایی تعداد ممبرهای کانال ایتا را افزایش دهیم؟

راه های زیادی برای افزایش عضویت در شبکه اجتماعی ایتا وجود دارد.
برای رشد کانال ممبر اختیاری بهترین گزینه برای شما می باشد. اهمیت این ممبر در این است که افراد با رضایت و اختیار از طریق تبلیغات جذب می شوند، و چون با تایید خودشان به عضویت کانال در می آیند، به همین خاطر مطالب و پست های کانال را هم دنبال می کنند
از بین همه روشهای تبلیغاتی، می توان گفت که پاپ آپ ایتا پرجذبترین بین آنها دانست. این شیوه تبلیغاتی چون برای اکثر کاربران تازگی دارد و از سایر روش های تکراری متمایز است طبیعات جذابیت بیشتری برایشان دارد.
یکی از راه هایی که بسیاری در تلاش برای آن می باشند افزایش ممبرفیک ایتا است که این نوع ممبر اصلا وجود ندارد. با تعامل با سایر کانال های فعال در ایتا و مشارکت در تبادلات بنری ایتا اعضای جدیدی به کانال شما جذب می شود.
اگر تصمیم بر بالا بردن میزان اعضای کانال دارید ممبر اجباری برای شما می تواند مفید باشد و می تواند آمار اعضای کانالتان را افزایش دهد. درست است که کاربران به دلیل عدم رضایتشان ریزش زیادی دارند اما عده ای که از محتوای کانال خوششان بیاید در کانال می مانند.
این ممبر معمولا برای افزایش اولیه تعداد ممبرهای کانال ایتا و همچنین جبران ریزش ممبرهای کانال کاربرد دارد.