با توجه به کاهش منابع آب، اعتقاد بر این است که مدیریت آبیاری برای کاهش مصرف آب ضروری است. از طرفی باید برای بهبود رشد گیاه و تولید محصولات بیشتر و بهتر چاره ای اندیشید. یکی از این راه ها استفاده از آبیاری خودکار است. آبیاری اتوماتیک از دو قسمت تشکیل شده است. بخش اول تجهیزات آبیاری مانند لوله های آب، نازل و غیره است. قسمت دوم دوره آبیاری نامیده می شود. با استفاده از این دستگاه می توانید میزان آب مورد نیاز گیاه و زمان آبیاری را تنظیم کنید. در این مقاله به معرفی این دستگاه و مدل های آن می پردازیم.

تعریف تایمرهای آبیاری

تایمر آبیاری وسیله ای برای آبیاری خودکار باغ است. این دستگاه در لوله نصب می شود و در زمان های مشخص باغ را آبیاری می کند. این امر به صرفه جویی در مصرف آب و کاهش زمان مورد نیاز برای آبیاری دستی کمک می کند. این دستگاه برای شارژ به یک باتری کتابی یا دو باتری قلمی نیاز دارد. ابعاد آن تقریباً برابر با یک درخت خرما است.

مزیت استفاده از تایمرهای آبیاری

تایمر آبیاری می تواند به شما کمک کند نسبت به آبیاری دستی آب کمتری مصرف کنید. زیرا می توانید زمان آبیاری کامل را برنامه ریزی کنید. البته مطمئن شوید که گیاهان شما فقط در صورت نیاز آبیاری می شوند. یک تایمر می تواند زمان مورد نیاز برای آبیاری دستی را کاهش دهد. این به آزاد کردن زمان برای فعالیت های دیگر کمک می کند. یک تایمر می تواند سلامت گیاهان شما را بهبود بخشد. آبیاری منظم به گیاهان شما کمک می کند تا آب و مواد مغذی ثابتی داشته باشند.

انواع تایمر آبیاری

گاهی آنقدر مشغول است که نمی تواند به باغ برود و آن را آبیاری کند. اینجاست که آبیاری خانگی مفید است. زمان معمولاً زمان شروع است. یک صفحه نمایش یا رابط کاربری وجود دارد که در آن می توانید تعیین کنید چه مدت و چند وقت یکبار می توانید آبیاری کنید. برخی از تایمرها دارای ویژگی هایی مانند کنترل از راه دور یا اتصال به اینترنت هستند. زمان بندی را می توان به دو نوع تقسیم کرد: بخش اول یک خروجی یا دو خروجی است:

تایمر تک خروجی: این نوع تایمر تک خروجی آب از آن خارج می شود. در اینجا می توانید خطوط آبیاری خود را تعریف کنید. در واقع اگر به تایمر یک برنامه آبیاری مشخص بدهید، تایمر کل فضای سبز را در یک مرحله آبیاری می کند.

تایمر دوتایی: این تایمرها دارای دو دستگاه پخش کننده آب هستند.

طبقه بندی دیگر تایمرها بر اساس این است که آنها از باتری یا خورشیدی استفاده می کنند:

https://tehrankiosk.com/introducing-the-irrigation-timer/

تایمرهای آبیاری با باتری


رایج ترین نوع تایمر، تایمر با باتری است. قیمت این تایمر نسبت به سایر برندها مقرون به صرفه است. زمان باتری قابل شارژ توسط باتری های مدادی کوچک، مدادی و قلیایی تامین می شود. مهمترین مزیت این تایمر نصب آسان و روش راه اندازی ساده است. همچنین این زمان مصرف باتری کمتری دارد. به دلیل مصرف کم آن تا یک سال برای شما دوام می آورد. تایمرهای باتری به دو دسته دیجیتال و مکانیکی تقسیم می شوند. در زیر انواع دیجیتال و مکانیکی را توضیح می دهیم:

ساعت دیجیتال: نوع دیجیتال از نوع مکانیکی پیشرفته تر است. این نوع ساعت دارای صفحه نمایش است. کاربر می تواند تعداد چرخه های آبیاری، تعداد سیستم های آبیاری باز، مقدار باتری باقی مانده و غیره را مشاهده کند.

تایمرهای مکانیکی آبیاری: این نوع تایمرها به صورت مکانیکی عمل می کنند. با استفاده از این نوع تایمر، باید هر بار که آبیاری می کنید تایمر را روی مدت زمان مورد نظر تنظیم کنید. برای آبیاری بعدی باید آن را دوباره تنظیم کنید. این تفاوت با تایمر دیجیتال است. در مورد تایمرهای دیجیتال، تایمر در ابتدای راه اندازی برنامه خاصی را دریافت می کند و سپس تایمر به طور خودکار هر دور آبیاری را انجام می دهد.

دو نوع دیگر تایمر با باتری را می توان در شیر آب نصب کرد و به شیر برق وصل کرد.

تایمر آبیاری برقی

اگر به دنبال یک تایمر آبیاری با کیفیت هستید، این مدل برای شما مناسب است. تایمر برقی با اتصال به برق اصلی و آداپتور 12 ولت تغذیه می شود.برنامه های مختلفی روی این تایمر موجود است. به این تایمرها شکارچی نیز می گویند. اگر می خواهید با این تایمر فضای بیشتری را آبیاری کنید، بهتر است آن را به شیر برقی وصل کنید.

خورشید ساعت را بالا می برد

انرژی این محصول از انرژی خورشیدی تامین می شود. به همین دلیل استفاده از آن در مناطقی که نور شدید خورشید دارند رایج است.

خرید تایمر آبیاری

آیا می خواهید یک تایمر آبیاری باکیفیت بخرید که برای باغچه یا باغ سبزی شما مناسب باشد؟ می توانید به سایت بازرگانی پمپ ایران مراجعه کنید. این شرکت توزیع کننده تجهیزات صنعتی و کشاورزی می باشد. پمپ ایران در زمینه واردات محصولات صنعتی از جمله پمپ آب خانگی و صنعتی فعالیت دارد. محصولات خانگی و صنعتی مانند کارواش و ... و همچنین محصولات کشاورزی و محصولاتی مانند تایمر آبیاری. مه پاش آب پاش، شیر برقی و غیره

پمپ بازرگانی ایران نماینده محصولات امریکن اوربیت در ایران می باشد. محصولات این نمایندگی در تجارت پمپ ایران شامل تایمر آبیاری، کنترل کننده آبیاری، شیر آبیاری اتوماتیک و ... می باشد. از طرفی این تجارت دارای نمایندگی محصولات AQUA در تایوان نیز می باشد. برند آکوا تولید کننده محصولات آبیاری از جمله تایمر آبیاری می باشد. این برند قیمت و کیفیت معروفی دارد.