تعمیر کولر آبی در محل یکی از خدمات فنی حرفه ای و انحصاری آچره است که توسط متخصصین مجرب در کمترین زمان ممکن در محل انجام می شود. اگرچه با شروع فصل تابستان تقاضای کولر آبی در مراکز اجتماعی و ادارات و حتی منازل نسبت به سایر فصول بیشتر است، اما در حال حاضر اکثر کولرهای آبی دو منظوره بوده و آب گرم تهیه می کنند. . به همین دلیل نمی توان تعمیر و سرویس کولر آبی را مختص فصل خاصی دانست. زیرا این ابزار موثر در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد.


کولرهای آبی علیرغم اندازه کوچکی که دارند تمامی قطعات تخصصی یک یخچال را دارا می باشند و به همین دلیل تعمیر و نگهداری کولر آبی نیازمند دانش کامل سیستم تبرید است. خدمات تخصصی تعمیر کولر آبی و تعمیر کولر آبی آچاره در محل در تهران شامل کلیه تعمیرات تخصصی جزئی و عمومی کولر آبی با گارانتی خدمات بتا سرویس و گارانتی تعویض کامل قطعات می باشد.

برای سفارش دادن؛ با کلیک بر روی کلمه "شروع" در پایین صفحه می توانید درخواست خود را ثبت کنید. علاوه بر این، شماره 1471 یکی از راه های ارتباطی آچاره است که می توانید به راحتی در آن سفارش دهید. کارشناسان ما بلافاصله پس از ثبت سفارش با شما تماس خواهند گرفت و خدمات و هزینه های مشخص را به شما توصیه می کنند.

نوع کولر آبی

نسل اول کولرهای آبی تک منظوره بود و فقط برای خنک کردن آب استفاده می شد. اما در حال حاضر کولرهای آبی از نظر ساختار و عملکرد متفاوت از قبل طراحی شده و مجهز به سیستم گرمایش آب هستند. به طور کلی انواع کولرهای آبی را می توان به سه نوع تقسیم کرد.

مخزن یخچال به آب لوله کشی وصل شده و مجهز به شناور است

سیستم آب بدون مخزن فوری

آبسردکن حبابی با بطری قابل تعویض

یک کولر آبی در مخزن مجهز به شناور

کولر آبی مخزن به آب لوله کشی متصل می شود و مخزن آب با شیر مجهز به شناور پر می شود. در این نوع کولر آبی با استفاده از پمپ حرارتی و اواپراتور آب خنک می شود. وقتی آب مخزن کم می شود، دریچه آب باز می شود و مخزن را پر می کند.

آبسردکن فوری بدون مخزن

همانطور که از نام کولر آبی پیداست، هیچ مخزن آبی داخل آن وجود ندارد. چیلر آب سریع آب را از طریق فرآیند انجماد قدرتمند به سرعت خنک می کند. یکی از مزایای این آب سرد، با لوله کشی آب به قسمت های مختلف خانه، می تواند یک جعبه مرکزی برای تامین آب شیرین قسمت های مختلف باشد.

آب سرد کن حبابی و بطری

آب داخل آبسردکن حبابی در بطری های بزرگ سرو می شود. این کولر آبی برای مکان های بدون دسترسی به آب لوله کشی مناسب بوده و محدودیتی در حرکت آن ندارد. کولرهای آب بطری به طور کلی در دو نوع رومیزی و ایستاده تولید می شوند و برای محیط های اداری و منازل مناسب می باشند. این سیستم های کولر آبی از یک پمپ حرارتی و یک اواپراتور تشکیل شده است که فرآیند خنک سازی آب آشامیدنی را فراهم می کند.

مشکلات رایج کولر آبی

همانطور که گفته شد کولرهای آبی کاربردهای دیگری به جز آب خنک کننده مانند آب جوش دارند. همچنین مدل های یخچال این دستگاه دارای یک محفظه کوچک است که برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها و مواد غذایی استفاده می شود. جدا از تمام این مزایا و عملکردها، کولرهای آبی می توانند مشکلات عملکردی داشته باشند که می توان آن را مشکلات کلی آبسردکن نامید.

با توجه به سفارش های ثبت شده در آچارا می توان مشکلات رایج کولرهای آبی را به شرح زیر بیان کرد.

کولر آبی به اندازه کافی آب خنک نمی کند

تمام کولرهای آبی مجهز به ترموستاتی هستند که دمای آب را کنترل می کند. دمای ایده آل آب در کولر آبی معمولا بین 4 تا 10 درجه سانتیگراد است که کاربر می تواند با توجه به دمای محیط آن را تنظیم کند. یکی از دلایلی که از خنک شدن کولر آبی جلوگیری می کند، تنظیم نشدن ترموستات دستگاه است. اگر ترموستات روی حالت حداکثر تنظیم شود باعث یخ زدن آب می شود و این امر از خروج آب از کولر آبی جلوگیری می کند. ترموستات قطعه بسیار ظریفی است و در صورت عدم تنظیم صحیح و دقیق می تواند عملکرد خنک کننده دستگاه را مختل کند.

آب از شیر کولر آبی خارج نمی شود

چندین عامل مهم می تواند مانع از خروج آب از شیر کولر آب شود البته لازم به ذکر است که این فاکتورها بسته به نوع کولر آبی متفاوت خواهد بود و باید کولرهای آبی مختلف در این زمینه از هم تفکیک شوند.

هیچ آب بسته بندی شده ای از کولر خارج نمی شود

به طور کلی، این مشکل در کولرهای آب بطری به دو دلیل رخ می دهد.

فیلتر هوا پر از آب

یکی از مشکلات کولرهای آب بطری اشباع بودن فیلتر از آب است. عملکرد فیلتر هوا جلوگیری از ورود آلودگی های محیطی به مخزن آب است. در صورت تماس فیلتر مرطوب با آب، جریان هوا در کولر آبی مسدود شده و فرآیند پمپاژ آب به داخل و خارج از مخزن با مشکل مواجه می شود. برای رفع این مشکل ابتدا بطری را از کولر آبی خارج کرده و فیلتر هوا را خارج کرده و با حوله خشک کنید.

انجماد مخزن آب

اگر ترموستات به درستی نصب نشود، می تواند باعث یخ زدن مخزن شود. در این حالت یخ موجود در مخزن، دریچه های خروجی را مسدود کرده و از خروج آب از مخزن جلوگیری می کند.

آب از کولرهای دارای لوله جاری نمی شود.

برای رفع مشکل زمانی که آب از کولر آبی متصل به لوله جاری نمی شود، لازم است قسمت های مختلف بررسی شود.

امنیت غیرفعال است

عموماً کولرهای آبی که مستقیماً به لوله های آب متصل می شوند دارای کلید ایمنی هستند که در مواقع اضطراری دستگاه را خاموش می کند تا از جریان آب جلوگیری کند. اگر این کلید خاموش باشد یا خراب باشد، از خروج آب جلوگیری می کند.

انجماد مخزن آب

همانطور که در قسمت کولر آب بطری ذکر شد، این مشکل معمولاً ناشی از خرابی ترموستات است.

انسداد کانال به دلیل رسوب

آب منطقه ای نشان می دهد که میزان املاح معدنی آب لوله کشی ممکن است خیلی زیاد باشد که در این صورت امکان رسوب در قنات ها وجود دارد.

آب از کولر آبی نشت می کند

دلایل اصلی نشت آب از کولر عبارتند از:

افزایش ناگهانی فشار آب به دلیل نوسانات فشار آب در منبع آب یا خرابی دستگاه

شیلنگ ها یا قطعات شیر ​​ورودی دارای اتصال شل تجهیزات هستند.

سوراخ شدن مخزن یا لوله های آب.

کثیف یا شکسته دریچه خروجی

آب داخل یخچال بو و طعم نامطبوعی دارد

بو و طعم نامطبوع آب کولر آبی معمولاً به این دلیل است که قسمت های داخلی آن تمیز نشده است. به دلیل سختی آب در مناطق مختلف و ماندن طولانی مدت آب در کانال های آب، مخازن و جاده ها به گل و لای تبدیل می شوند. اگر این رسوبات در فواصل معین تمیز نشوند، به محل پرورش میکروب ها و قارچ ها تبدیل می شوند. بنابراین در تمیز کردن کولر آبی باید دقت بیشتری کرد.

اگر لوله ها به شدت رسوب کرده یا کپک زده اند، بهتر است این قطعات را تعویض کنید. برای این امر لازم است تمامی لوله ها و معابر بررسی شده و برای تعویض قطعات معیوب از متخصص کمک گرفت.

کولر آبی آب را گرم نمی کند

کولرهای آبی که آب گرم تولید می کنند مجهز به دو فناوری هستند که همزمان آب سرد و گرم تولید می کنند. در برخی موارد کولر آبی آب را گرم نمی کند زیرا تنظیمات آبگرمکن خراب است یا دکمه گرمایش کار نمی کند. اگر این مسائل ذکر نشده است، یک متخصص باید عیب یابی را انجام دهد. زیرا ممکن است صفحه نمایش دستگاه معیوب باشد.

تعمیر ترموستات خنک کننده آب

ترموستات وسیله ای ایمنی است که با رسیدن دما به حد مطلوب کاربر، برق دستگاه گرمایش یا سرمایش را قطع می کند تا دما تغییر نکند. هنگامی که تنظیم دمای دستگاه به هم خورده یا دستگاه بیش از حد گرم یا یخ زده است، نشان می دهد که دما به درستی کار نمی کند. از آنجایی که ترموستات قطعه حساسی است و خرابی آن می تواند مشکلات جدی در عملکرد تجهیزات ایجاد کند، لازم است تعمیر ترموستات آب سرد را به تکنسین مجرب بسپارید.

اولین قدم تعمیر ترموستات کولر آبی است. تست ترموستات کولر آبی

برای تعمیر ترموستات کولر آبی ابتدا یک تکنسین باید اقدامات لازم را برای تست ترموستات کولر آبی انجام دهد. اگر ترموستات معیوب تشخیص داده شد، این قطعه باید تعمیر یا در صورت لزوم تعویض شود. ترموستات کولر آبی باید همراه با بررسی عملکرد کمپرسور تست شود. در این روش با بررسی جریان مورد نیاز ترموستات و عملکرد کمپرسور، تکنسین باید بررسی های لازم را انجام دهد تا مطمئن شود که جریان به ترموستات به درستی می رسد و کمپرسور در این شرایط کار می کند. زیرا در برخی موارد ممکن است مشکل از کمپرسور باشد و نه ترموستات.

مرحله دوم تعمیر ترموستات خنک کننده آب است. حل مسئله و حل مسئله

در برخی موارد، قطعات ترموستات به هم متصل یا بریده می شوند و یا لوله مو کار نمی کند. یک تکنسین با عیب یابی دقیق، مشکل را تشخیص داده و قطعه معیوب را تعمیر می کند. در صورت عدم امکان تعمیر، کارشناسان کلید ترموستات را با قطعه اصلی و کارخانه ای تعویض می کنند تا کارکرد دستگاه برای سالیان متمادی تضمین شود و کمپرسور که حساس ترین و گران ترین قطعه است مشکلی نداشته باشد. . . .

نحوه تنظیم ترموستات کولر آبی

معمولاً سازنده درجه معینی را به عنوان دمای تنظیم شده ترموستات آب خنک کننده در نظر می گیرد. اما این دما توسط کاربران قابل تغییر است. بسته به مدل و نوع کولر آبی، مدل و نوع ترموستات نیز متفاوت است. اصولاً ترموستات آب خنک کننده در پشت محصول و در قسمتی قابل دسترس قرار می گیرد تا به راحتی قابل تنظیم باشد. برخی از ترموستات ها می چرخند و صدا را تغییر می دهند، شما می توانید دمای مورد نظر خود را تنظیم کنید.

دمای ایده آل برای آب سرد بین 4 تا 10 درجه سانتیگراد است و این دما با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق قابل تنظیم است. لازم به ذکر است که در صورت عدم تنظیم صحیح ترموستات، علاوه بر دمای نامطلوب آب، دستگاه از کار می افتد و مخزن آب ممکن است یخ بزند و در نهایت لوله ها مسدود شده و از خروج آب از مخزن جلوگیری می کند و همچنین متوقف می شود.

تعمیر شیر کولر آبی

شیر پمپ کولر آبی که به شیر پمپ نیز معروف است اغلب در یخچال استفاده می شود. این قطعه همیشه مورد استفاده قرار می گیرد و راه اصلی خروج آب از دستگاه می باشد. در بسیاری از موارد استفاده مکرر از این قطعه باعث شکستن دسته شیر و نشت آب می شود. در واقع بسته به نوع و مدل شیر، خطاهایی که منجر به تعمیر آبسردکن و شیر خنک کننده می شود متفاوت است. برخی از کولرهای آبی به صورت اهرمی هستند که آب را به سمت بالا یا پایین حرکت می دهند تا آب آزاد شود. برخی دیگر دکمه های فشاری هستند و برخی دارای پنل لمسی هستند.