در این حالت آب گرم عبوری از کویل توسط پکیج یا موتورخانه تأمین شده و منبع انرژی دستگاه گاز می باشد . در این حالت آب گرم عبوری از کویل توسط پکیج یا موتورخانه تأمین شده و منبع انرژی دستگاه گاز میباشد. کاربرد گرمایشی: میتوان از داکت اسپلیت برای کاربرد گرمایشی در کنار سرمایش استفاده کرد. ولی در VRF که بر پایه سیکل تبرید تراکمی کار میکند، این قابلیت وجود دارد که مقدار جریان مبرد ورودی به هر اوپراتور (یونیتهای داخلی نصب شده در ساختمان) را میتوان کنترل کرد و در نتیجه دمای هر اوپراتور را به طور جداگانه و مستقل از سایر اپراتورها تنظیم نمود. در فناوری VRF امروزی از موتورهایی با مبدل جریان (کموتاتور) الکترونیکی (ECM)، کمپرسورهای پیچی با محرک معکوسگر، کمپرسورهای چندتایی، پیکربندی چند کاره، مداربندی پیچیده مبرد و روغن، برگشتها و کنترلهایی استفاده میشوند که اجازه میدهند تا 60 واحد داخلی یا بیشتر به شکل متصل به یک واحد خارجی کار کنند. در ساختمان های مدرن، طراحی، نصب (installation) و سیستم های کنترل (control systems) مورد نیاز در یک یا چند دستگاه HVAC یکپارچه شده اند. وقتی میخواهیم یک سیستم داکت اسپلیت در خانه خود نصب کنیم باید به موارد زیادی توجه کنیم.

در این نوع از سیستم ها، سرمایش توسط هوا و گرمایش از طریق آب تهیه می شود. بیمارستانها (کنترل مقدارهوای ورودی به بخشهای مختلف، تنظیم کیفیت هوا، تنظیم دقیق رطوبت هوا، ورودی به میزان دلخواه، توانایی کارکرد 24 ساعته در 7 روز هفته). واژه تهویه مطبوع با معنای صحیح چیزی جز کنترل دما، رطوبت هوا و هوای تازه فیلتر کردن ذرات خارجی موجود در هوا و جابهجایی هوا در فضاهای که افراد در آنجا حضور دارند، نیست. سعید و همکاران (2013) نیز در مطالعه خود نشان دادند فضا و محیط ارایه خدمت بر اعتماد مشتریان تاثیر گذار است. در این روش از یک سیال سومی علاوه بر هوا و سیال ناقل حرارت برای منتقل کردن انرژی گرمایی از یکی به دیگری استفاده میشود. سیستم های تهویه مطبوع که به صورت تمام هوا هستند به عنوان یکی از بهترین و کارآمد ترین انواعی می باشند که می توانند تهویه کاملا مطبوع و کاملی را فراهم کنند. این آب های سرد و گرم به درون کویل ارسال می شوند و سبب گرم یا سرد شدن محوطه از طریقه دریچه کولر می شود.

در چنین شرایطی می باشد که برای منتقل کردن هوای گرم و یا هوای سرد از هوا ساز مرکزی a.h.u استفاده خواهد شد. مناسبترین روش طراحی یک سیستم، روشی است که فرضیات اولیۀ مناسب و روش تجزیه و تحلیل علمی داشته باشد و تأثیر پارامترهای بیشتری را در نظر گرفته باشد. توجه: به دلیل تجمع هوای گرم در زیر سقف، استفاده از رادیاتورها تنها در شرایطی که فاصله کف تا سقف محل مورد نظر حداکثر 3 متر باشد، مناسب است. این هوای سرد در مرحلۀ آخر به قسمت تهویه شونده تحویل داده می شود. به این معنا که کامپیوتر ECM سیگنال مطلوب جریان هوا را با به کارگیری کنترل دیجیتال مستقیم DDC با فشار موجود و گشتاور فن مقایسه می کند تا مطمئن شویم که فن، هوایی با جریان مطلوب تحویل می دهد. از جمله محاسن آن می توان گفت که دارای حجم کمی از تجهیزات می باشد و هزینه بسیار پایینی دارد و به این دلایل می باشد که استفاده از آن بسیار مطلوب است و طرفدارانی را به خود اختصاص داده است.

امروزه رشد در خور توجهی از حضور منابع تولید پراکنده (DG) در شبکههای الکتریکی مشاهده میشود. سیستمهای پمپ گرمایی مولتی اسپلیت، که در داخل آن از تعدادی واحد داخلی متصل به یک واحد خارجی استفاده میشود، از یک تکنولوژی مناسب برای ساختمانهای مسکونی و تجاری سبک، به سیستمهای با جریان متغیر مبرد یا VRF تغییر یافته و متحول شدهاند که میتوانند تهویه مطبوع خوبی را برای ساختمانهای تجاری عظیم فراهم کنند. سیستمهای مولتی اسپلیت متشکل از چند قسمت داخلی متصل به یک واحد خارجی میباشد. آپارتمانهای مسکونی (از واحدهای کوچک گرفته تا ساختمانهای چند ده طبقه). این سری از سیستم ها وظیفه ی تامین هوای لازم برای دستگاهایی از قبیل فن کویل، داکت اسپلیت و دیگر سیستم تهویه مطبوع بکاررفته در سازه ی ساختمانی هستند. یونیتهای داخلی که بهصورت سقفی، دیواری و زمینی داخل ساختمان نصب میشوند و شامل اوپراتور (کویل مسی) و فن هستند. قطعات اصلی VRFعبارتند از: یونیت خارجی که شامل الکتروموتور، کمپرسور، مجموعه کندانسور و فن، شیر انبساط الکترونیکی، بدنه محافظ بیرونی، شاسی دستگاه و…

ادامه: https://tamin24tajhiz.com